تیم کوک با فروش سهام پاداش خود ۳۵.۸ میلیون دلار به جیب زد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل این هفته با فروش یک سوم سهام خود از شرکت اپل به ازای ۳۵.۸ میلیون دلار پول کلانی به جیب زد. کوک به ازای فعالیتش به عنوان مدیر عامل در این سال‌ها میزان ۹۸۰ هزار سهم دریافت کرد. علاوه بر این به دلیل عملکرد سهام اپل در بازار بورس هم ۲۸۰ هزار سهم دیگر دریافت کرد. مجموعه این سهام که به عنوان پاداش به وی داده شدند به میزان ۱.۲۶ میلیون سهم رسیدند.

براساس قرارداد تیم کوک، اگر او می‌توانست از تاریخ ۳ شهریور ۱۳۹۲ تا ۳ شهریور ۱۳۹۵ اپل را از نظر عملکرد سهام در یک سوم بالایی فهرست ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس نیویورک و نزدک نگه دارد به میزان ۲۸۰ هزار سهم پاداش می‌گرفت. اگر سهام اپل در یک سوم میانی قرار می‌گرفت پاداش هم نصف می‌شد و به ۱۴۰ هزار سهم می‌رسید و اگر سهام اپل در یک سوم پایینی جدول بود هم تیم کوک اساسا پاداشی دریافت نمی‌کرد. حال شرکت اپل در این فهرست در یک سوم بالایی قرار گرفته و تیم کوک هم پاداش وعده داده شده را دریافت کرده است.

بنابراین چهارشنبه هفته گذشته مجموعه این پاداش در قالب سهام در اختیار کوک قرار گرفت. روز چهارشنبه پنجمین سالگرد رسیدن تیم کوک به مقام مدیر عاملی اپل بود. زمانی که کوک موقتا در این مقام قرار گرفت تا استیو جابز به امور درمانی مربوط به سرطان بپردازد. بد نیست بدانید کوک هنوز بخشی از سهام اپل را که در حدود ۱۴۰ میلیون دلار ارزش دارد در اختیار خود دارد.

منبع: PhoneArena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. سام

    ایول چه کفایتی همچنان اپل در صدر بورس جا گرفته.

    1. Ali S

      لابد جنابعالی سهامدارشی که الان خوشحالی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه