پادهای شرکت کننده در مسابقه‌ی هایپرلوپ ایلان ماسک را ببینید

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هایپرلوپ

اواخر سال میلادی جاری چندین تیم دانشگاهی از نقاط مختلف جهان به هاوتورن کالیفرنیا سفر می‌کنند تا در مسابقه‌ای که ایلان ماسک برای سیستم حمل و نقل بسیار سریع و تیوبی هایپرلوپ برگزار می‌کند، شرکت کنند.

این تیم‌ها ژانویه‌ی گذشته در رقابت طراحی پاد (واگن‌هایی که سرنشینان بر آن سوار می‌شوند) هایپرلوپ برگزیده شدند. این مسابقه را اسپیس ایکس در دانشگاه تگزاس A&M برگزار کرده بود. بیش از ۱۲۰ تیم دانشگاهی و ۲۹ تیم از دانشکده‌ها برای رقابت در مرحله‌ی بعد انتخاب شدند. همچنین یک تیم دبیرستانی و یک تیم غیر محصل از «ردیت» (reddit) شایستگی لازم برای رفتن به مرحله بعد را داشتند. حالا آنها باید مدل‌هایی از پادهای کاملا آماده به کار بسازند تا در مسیر ۱.۵ کیلومتری اسپیس ایکس آزمایش شوند. بعید است که این پادها بتوانند به سرعت مورد نظر اسپیس ایکس یعنی ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند.

تاریخ و مکان دقیق این مسابقه هنوز رسما اعلام نشده است. براساس ایمیل‌های لو رفته‌ای که به این تیم‌ها فرستاده شده، اسپیس ایکس می‌خواهد در نیمه‌ی اول ماه آگوست این مسابقه را برگزار کند. البته این تاریخ به تکمیل ساخت و آزمایش مسیر مسابقه بستگی دارد. در هر صورت، همه‌ی تیم‌ها سخت و با انگیزه مشغول کار هستند؛ تعجبی هم ندارد چون همه‌ی آنها از اینکه جزو پیشکسوتان شکل جدیدی از حمل و نقل هستند، هیجان‌زده‌اند. ماسک در اولین مقاله‌اش برای معرفی هایپرلوپ آن را «پنجمین نوع حمل و نقل» توصیف کرده است.

در ادامه تصاویری از طراحی‌های این تیم‌ها را می‌بینید.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. فربد

    هرچی بسازن دو روز بعدش سایپا وانتشو میده بیرون :/

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه