پالمر لاکی تکنولوژی کنترل خطوط مرزی می‌سازد

۱۶ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند ماهی از اخراج «پالمر لاکی»، موسس و مدیر سابق شرکت Oculus، از شرکت خودش و فیس‌بوک نمی‌گذرد و او استارتاپ تازه‌ای برای خود تاسیس کرده است. استارتاپ پالمر لاکی در زمینه‌ی تکنولوژی هم قرار نیست فعالیت کند و حوزه‌ی کاری‌اش، دفاعی و نظامی است.

طبق گزارشی که خبرگزاری نیویورک تایمز منتشر کرده است، پالمر لاکی مشغول کار روی تکنولوژی تازه‌ای برای نظارت بهتر روی مرزهای ملی و پایگاه‌های نظامی است. تکنولوژی شرکت جدید پالمر لاکی، با استفاده از سنسورهای مختلف، افرادی که از مرزها عبور می‌کنند را شناسایی می‌کند.

گفته می‌شود که پالمر لاکی با مسوولان مختلف امریکا ملاقات کرده و طرح خودش را ارایه داده است. به نظر می‌رسد هم‌چنین سرمایه‌گذاری برای شرکت پالمر لاکی پیدا شده؛ ظاهرا «پیتر تیل»، موسس PayPal، می‌خواهد هزینه‌های ساخت سیستم جدید لاکی را برعهده بگیرد.

سیستم جدیدی که لاکی و شرکت‌اش می‌سازند، با استفاده از سنسورهای فروسرخ، دوربین‌های معمولی و هم‌چنین سیستم لیدار (LIDAR)، نواحی مختلفی را بررسی می‌کند. تکنولوژی جدید ساخته شده این امکان را فراهم می‌کند تا بین موجودات مختلفی که در مرز حرکت می‌کنند، از یک گرگ گرفته تا انسان یا حتی پهپاد، تمایز قایل شد.

لاکی درباره‌ی سیستم جدیدش توضیح داده است: “ما نیاز به شرکت تازه‌ای در حوزه‌ی دفاعی داریم؛ شرکتی که در استفاده از مالیات مردم صرفه جویی می‌کند و در عین حال، تکنولوژی برتری را می‌سازد که می‌تواند شهروندان ما را امن‌تر نگه دارد.”

تکنولوژی جدیدی که لاکی می‌سازد می‌تواند روی میله‌های بلندی نصب شود. لاکی می‌گوید استفاده از این سیستم بسیار راحت‌تر و ارزان‌تر از دیوار کشیدن مرز مکزیک و امریکا است.

تصور می‌شود فعالیت‌های سیاسی پالمر لاکی، باعث اخراج او از Oculus و فیس‌بوک شده است. پالمر لاکی در زمان انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا، گروهی راه انداخته بود که به طور کنایی، از ترامپ حمایت می‌کردند. در عین حال، لاکی هم‌چنین هزینه‌های زیادی برای حمله‌های اینترنتی به هیلاری کلینتون کرده بود.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه