پتنت اپل از آیفون تمام‌شیشه‌ای حرف می‌زند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امسال شور و هیجان معرفی آیفون جدید نسبت به سال‌های گذشته کم‌تر بود و این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. دو تا از مهم‌ترین دلایل یکی این بود که بازار گوشی‌های تلفن همراه این روزها آن‌قدر رنگارنگ و متنوع شده که برجسته شدن و به چشم آمدن برای مشتری کار چندان آسانی نیست و دیگری این‌که شایعات پیش از معرفی آیفون ۷ زیاد هم از ویژگی‌های هیجان‌انگیز جدیدی حرف نمی‌زدند؛ از طراحی گرفته تا امکانات و فناوری‌های جدید، ‌آیفون ۷ چیز زیادی نسبت به نسل قبلی گوشی‌های آیفون رو نکرده است.

این پتنت در سال ۲۰۱۵ به ثبت رسیده و درباره‌ی شیوه‌ی ساخت یک دستگاه آیفون سخن می‌گوید که تماما شیشه‌ای است.

به‌هرحال این‌طور که معلوم است محصولی که مشتریان را حسابی هیجان‌زده خواهد کرد، آیفون سال ۲۰۱۷ خواهد بود. درباره‌ی این گوشی گفته شده شکلی کاملا متفاوت خواهد داشت. یکی از ویژگی‌هایی که درباره‌ی این گوشی گفته می‌شود، این است که بدنه‌ای تمام‌شیشه‌ای دارد. اگر باورش برای‌تان سخت است، توجه شما را به پتنتی جلب می‌کنیم که گرچه جدید نیست، اما تازه به دست‌مان رسیده.

apple-patent-glass

این پتنت در سال ۲۰۱۵ به ثبت رسیده و درباره‌ی شیوه‌ی ساخت یک دستگاه آیفون سخن می‌گوید که تماما شیشه‌ای است. در توضیحات پتنت نوشته شده: «این گوشی از یک‌سری مواد شیشه‌ای ساخته می‌شود که می‌توانند امواج را از خود عبور دهند.»

این بدنه می‌تواند از یک مجرای شیشه‌ای توخالی ساخته شود یا این‌که متشکل از دو قطعه‌ی شیشه‌ای باشد که خم شده و روی هم قرار می‌گیرند. به این‌ترتیب حتما تدابیری هم اندیشیده می‌شود که دستگاه الکترونیکی مذکور قابلیت ضدآب پیدا کند.

مثل همیشه درمورد پتنت‌هایی که توسط اپل به ثبت می‌رسند نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که آیا روزی به مرحله‌ی اجرا درمی‌آیند یا خیر. ممکن است مثل بعضی تجربیات سابق، هدف از این پتنت هم صرفا ثبت ایده‌ای در طراحی و ساخت دستگاه‌های الکترونیکی باشد.

به نظر می‌رسد تنها راه برای رسیدن به پاسخ دقیق این سوال این است که تا سال ۲۰۱۷ و آیفون –احتمالا- هیجان‌انگیزش صبر کنیم.

منبع: Ubergizmo

Birthday_Footer

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar Saeed

    والا ما که از این پتنتا زیاد دیدیم.تا وقتی گوشی ساخته شده رو تو دستم نگیرم باور نمیکنم دیگه.

  2. Avatar علی جوادی

    فلزی بود از وسط تا میشد…حالا دیگه چه بشه این کوپل

  3. Avatar amir

    چطور ممکنه که هنوز موفق به ساخت نشده پتنت رو به ثبت رسونده؟ مگه میشه مگه داریم؟

    1. Avatar اشکان

      دوست عزیز میشه معنی پتنت رو بگید؟ اول میسازن بعد پتنت رو ثبت میکنن؟!!! برادر اول پتنت رو ثبت میکنن که این ایده بنام اونات ثبت بشه و کس دیگه نتونه اون ایده رو رو کنه. در واقع یعنی اول من بودم که این ایده رو داشتم. حالا ممکنه اصلا یه پتنت ساخته نشه! شایدم بشه!

  4. Avatar قاسم

    البته قبلا نوکیا بود که اولین بار ایده گوشی شیشه ای با قابلیت خم شدم داده
    یادمه یک عکس هم داشت که سبز رنگ بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه