پخش مستند مایکل جکسون با وجود اعتراضات گسترده هواداران

۱۳ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
مایکل جکسون

شبکه HBO دیروز یک قسمت از مستند دو قسمتی و چهارساعته مربوط به مایکل جکسون به نام «ترک نورلند» را پس از جنجال‌های مفصلی که اخیرا درباره این مستند بوجود آمده بود پخش کرد.

واکنش بینندگان و برخی از هواداران مایکل جکسون به این مستند متفاوت بود. «ترک نورلند» برخی را شرمگین کرد، بعضی را به انکار واداشت و تعدادی را به شدت خشمگین ساخت.

این مستند ساخته دن رید از زاویه دید وید رابسون و جیمز سیفچاک روایت می‌شود؛ مردانی که ادعا می‌کنند سال‌ها پیش، توسط مایکل جکسون مورد سو استفاده قرار گرفته‌اند و بخش‌هایی تیره و تار از زندگی مایکل جکسون را پیش چشم بینندگان می‌آورند.

اما یکی از نتایج پخش این مستند راه افتادن یک جنجال توییتری بود. بسیاری از بینندگان مستند به سرعت اعتبار ادعای رابسون را زیر سوال بردند و به این نکته اشاره کردند که او در ابتدا و در دادگاه، شهادت داده که جکسون هرگز جرمی مرتکب نشده است. او این ادعا را سال ۲۰۱۳ تغییر داده و این مستند نیز بر پایه این ادعای جدید بنا شده است.

بسیاری از کاربران و طرفداران مایکل جکسون برای دفاع از این خواننده مشهور پاپ با هشتگ MJInnocent مجموعه گسترده‌ای توییت منتشر کردند و مرکز تمام این دفاعیات اشاره به بررسی‌ها و فرایندهایی بود که در گذشته انجام شده و ثابت کرده جکسون بی‌گناه است. آن‌ها به این نکته اشاره کردند که بیش از یک دهه تحقیقات و بازرسی‌ها نهایتا به دادگاه سال ۲۰۰۵ منجر شد و در آن دادگاه نیز ثابت شد که این خواننده در برابر ۱۴ اتهامی که مطرح شده بی‌گناه است.

با وجود اعتراضات گسترده طرفداران جکسون، نظر منتقدان نسبت به این مستند مثبت بوده است.

منتقدان آمریکایی در مجموع ۲۰ نقد درباره این مستند منتشر کرده‌اند که همه آن‌ها مثبت است و در مجموع امتیاز متای فیلم را به ۸۵ رسانده است.

با این وجود حتی در سایت متاکریتیک هم نظرات منفی مخاطبان عادی نسبت به این مستند قابل توجه است. در بخشی که مربوط به نمره کاربران است ۴۷ نقد منتشر شده که ۳۴ مورد از آن‌ها منفی هستند و در مجموع نمره کاربران به فیلم را به ۲.۶ رسانده است که بسیار پایین به حساب می‌آید.

ترک نورلند در وبسایت IMDb هم نمره ۴.۳ از ۱۰ را دریافت کرده و تنها ۲۲ درصد از کاربران گوگل گفته‌اند فیلم را دوست دارند. مجموعه نمراتی که نشان می‌دهد مستند ترک نورلند مورد توجه منتقدان قرار گرفته اما بخش قابل‌توجهی از مخاطبان و بویژه طرفداران مایکل جکسون را حسابی عصبانی کرده است.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. نرگس

    این حرفا باعث نمیشه ازمحبوبیت مایکل

    کم بشه ..اینا ارزشش اینو نداشتن که مایکل

    بخاد حتی نگاهشونم کنه

  2. ایکس

    خیلی از سلبریتیا راجع به روابطشون میگن ..

    تو فیلماشونم نشون میدن ..هیچکسم واسشون

    حرف در نمیاره ..اینکه اتهامی بیش نبوده چرا

    اینقد مطرحش میکنید ..مایکل وارد عرصه

    سیاست شد به همین دلیل با برنامه قبلی تخریبش کردن ..

    این اتفاقات واسه خیلی از چهرهای مشهور

    پیش اومده و یا اونا رو به قتل رسوندن

    مثل تبعید چارلی چاپلین ..کشتن بروسلی …

  3. نیوشا

    بهتر بود اشاره می کردید که مایکل جکسون تبرئه شده و بیگناهی ش صدها بار با مستندات قوی اثبات شده و این اثر دروغین هم برای تخریب اون هست و چه سود مالی فراوانی برای سازندگانش داشته. متاسفانه مردم همه جای جهان تشنه دروغ و شایعه هستند. ولی با این حال این آثار مسخره که اسم مستند روش گذاشتن،تاریخ مصرفش کوتاهه. الان که این کامنت رو می نویسم یک سال بیشتر نگذشته از ساخت این مستند؛ ولی از حافظه ها داره پاک میشه.درسته که رسانه ها با شایعات و دروغ های شاخدار همه تلاششون رو برای تخریب این اسطوره فرهنگ و هنر انجام میدن ولی حقیقت وجود اون بر هر کسی که اهل مطالعه و تحقیق باشه خیلی زود معلوم میشه.

  4. اميرسام

    مایکل جکسون بی گناه است و این یک مستند دروغینه و دروغهاش جدیدا در حال فاش شدنه و باورشون نکنید این دوفرد سال ها پیش در دادگاه سوگند خوردن که مایکل بیگناهه و حالا که به پول و دیده شدن میاز دارن اومدن میتند ساختن برای پول و تخریب چهرش و یکی از اون درغهاشون میشه گفت درباره این بود که میگفت مایکل جکسون به من در ایستگاه قطار نورلند تجاوز میکرد و تجاوز ها هم تا سال ١٩٩٢ بود ولی ایستگاه قطار نورلند اصلا تا ١٩٩۴ ساخته نشده بود و هزاران دروغ های ضابع دیگه

  5. مهدی

    مایکل جکسون سال ۲۰۰۹ فوت کرد یعنی چیزی حدود ۹ سال هست حالا دیگه هر کاری هم کرده زنده که دیگه نمیشه که بخوایین دوباره محاکمش کنید دیگه این مستند سازها هم دیگه ول نمی کنند

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه