سه فضانورد در سالروز فرود انسان بر ماه عازم ایستگاه فضایی شدند

۳۰ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فضاپیمای سایوز

روز گذشته و در پنجاهمین سالروز فرود انسان بر سطح ماه سه فضانورد با فضاپیمای سایوز روسیه روانه‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

Drew Morgan، فضانورد ناسا به همراه Aleksandr Skvortsov، کیهان‌نورد روس و Luca Parmitano فضانورد سازمان فضایی اروپا در این سفر به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شدند.

هم‌زمانی سفر این سه فضانورد با پنجاهمین سالگرد فرود نیل آرمسترانگ و باز آلدرین بر سطح ماه توجه رسانه‌های مختلف را به خود جلب کرده است. فضانورد آمریکایی حاضر در این ماموریت نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران به این مسئله اشاره کرد و آن را افتخاری برای خود و دیگر فضانوردان حاضر در این ماموریت دانست. فضانورد سازمان فضایی اروپا نیز گفت: «ما از این که می‌توانیم این رویداد را به چنین شکل باشکوهی جشن بگیریم احساس خوشبختی می‌کنیم».

فضانوردان حاضر در ماموریت جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی که روز گذشته به فضا اعزام شدند.
Credit: NASA/Joel Kowsky

این سه نفر به سه فضانورد دیگری که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور دارند ملحق خواهند شد تا تعداد افراد حاضر در ایستگاه به شش نفر برسد.

در اوایل مهر نیز سه فضانورد دیگر به جمع افراد حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی اضافه خواهند شد. در این ماموریت اولین فضانورد از کشور امارات راهی فضا خواهد شد. البته اقامت او طولانی مدت نخواهد بود و تنها یک هفته بعد به همراه دو فضانورد دیگر به زمین بازخواهد گشت.

افراد حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی در طول مدت اقامت‌شان در فضا به انجام صدها آزمایش علمی در زمینه‌های مختلفی مثل زیست شناسی، بیوتکنولوژی، علوم فیزیکی و علوم زمینی ادامه خواهند داد. در طول این ماموریت چند راهپیمایی فضایی نیز برنامه‌ریزی شده است.

عکس کاور: موشک سایوز روسیه آماده برای پرواز. پرتاب سایوز در سالروز فرود انسان بر سطح ماه انجام شد و سه فضانورد راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

Credit: Joel Kowsky/NASA

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه