فولکس‌واگن جمعا تا ۶٫۵ میلیارد دلار به مشتریان خود غرامت می‌دهد

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فولکس‌واگن پشیمان‌تر از همیشه، هنوز در کش مکش خبط و خطایی که پارسال انجام داد به سر می‌برد. این شرکت در نرم افزار خودروهای دیزل بازار آمریکا تغییراتی انجام داده بود که باعث می‌شد آزمایش‌های سنجش آلایندگی نتوانند میزان آلایندگی واقعی این خودروها را بسنجند. علاوه بر آبرویی که از این شرکت رفت و ۳٫۵ میلیارد دلاری که باید به دولت آمریکا جریمه بدهد، حالا قرار شده به صاحبان این خودروها هم نفری تا ۱۰ هزار دلار غرامت بدهد.

طبق گزارش بلومبرگ و وال استریت ژورنال، قرار است فولکس‌واگن به صاحبان خودروهای دیزلی که دستکاری شده بودند بین ۱۰۰۰ تا ۷ هزار دلار و در مواردی ۱۰ هزار دلار غرامت بدهد. این تصمیم آوریل سال گذشته گرفته شد ولی آن زمان مشخص نبود که فولکس‌واگن دقیقا چقدر باید به صاحبان خودروها بپردازد. حالا که کاملا این مبلغ مشخص شده، با توجه به اینکه تقریبا ۵۰۰ هزار خودرو دستکاری شده بودند، فولکس‌واگن باید در کل حدود ۶٫۵ میلیارد دلار غرامت بدهد که وقتی آن را با ۳٫۵ میلیارد دلاری که باید به دولت بدهد جمع می‌کنیم، به مبلغ هنگفت ۱۰ میلیارد دلار می‌رسیم.

غرامت ۱۰ میلیارد دلاری قطعا درس عبرت بزرگی برای دیگر شرکت‌های خودروسازی که شاید زمانی این فکر شوم به ذهنشان خطور کرده به حساب می‌آید. فولکس‌واگن هم توبه‌کار شده و بعد از اینکه مدیرعامل و مدیرعامل بخش آمریکای خود را اخراج کرده، تمرکزش را به سوی ساخت خودروهای الکتریکی برده تا دیگر اصلا از شر هرچه بحث آلایندگی و آزمایش میزان آلایندگی است خلاص شود.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar طاها

    یه چند دلار هم بیاد به من بده شب ها گرسنه نخوابیم!

  2. Avatar جلال

    بعد ما همچنان نیسان آبی تولید می کنیم…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه