این پرینتر سه‌بعدی می‌تواند همزمان با چند ماده‌ی اولیه‌ی مختلف کار کند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت Pollen از ساخت پرینتر سه‌بعدی جدیدی حرف می‌زند که قادر به چاپ خروجی‌ای از جنس چند ماده‌ی مختلف است. پرینتر سه‌بعدی Pam دستگاهی به کار فعالیت‌های پیچیده و حرفه‌ای می‌آید. این پرینتر با طراحی سوپرلوکس و قیمت نجومی، دارای دقت چاپ تا μ ۴۰ بوده و می‌تواند به‌صورت همزمان با چهار نوع ماده کار کند. این درحالی‌ست که ماده‌ی اولیه‌ی اغلب پرینترهای سه‌بعدی موجود را پلاستیک ذوب‌شده تشکیل می‌دهد.

این پرینتر می‌تواند همه‌چیز را از ترموپلاستیک گرفته تا سیلیکون با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید کند.

شرکت سازنده‌ی این پرینتر یعنی Pollen ادعا کرده استفاده از ۴ نوع ماده در حال حاضر بالاترین تعدادی است که می‌توان برای یک پرینتر سه‌بعدی در نظر گرفت. درواقع تا به‌حال چنین چیزی در این صنعت وارد نشده است. این پرینتر می‌تواند همه‌چیز را از ترموپلاستیک گرفته تا سیلیکون با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید کند. به‌این ترتیب درجه‌های بالایی از شفافیت، انعطاف‌پذیری، قابلیت ارتجاعی را می‌توان از تولیدات خروجی این پرینتر انتظار داشت. این تولیدات می‌توانند رنگ‌های متنوع داشته باشند یا حتی در ساخت آن‌ها از مواد خوراکی استفاده کرد.

نمونه‌ای از چیزهایی که با پرینتر سه‌بعدی Pam ساخته شده‌اند

نمونه‌ای از چیزهایی که با پرینتر سه‌بعدی Pam ساخته شده‌اند

در کنار کارایی بی‌نظیر، نمی‌توانیم از طراحی زیبا و لوکس این پرینتر به‌سادگی عبور کنیم. علاوه‌بر پیچیدگی‌های فنی، بخشی از سیاست طراحی این محصول، زیبا و خاص‌تر جلوه دادن آن است.

اما همچنان که اشاره کردیم قیمت بالای این پرینتر چیزی نیست که هر شرکت طراح و تولیدکننده‌ای بتواند از پس خریدنش بربیاید.

شرکت Pollen پیش‌بینی کرده حداقل قیمتی که برای این پرینتر، آن هم در زمان عرضه‌ی محدود می‌شود تخمین زد، حدود ۸۹۰۰ دلار خواهد بود. این شرکت سپس اشاره کرده تا سال ۲۰۱۷ که این پرینتر سه‌بعدی Pam آماده‌ی عرضه در سطح انبوه باشد، احتمالا قیمت برای مشتری چیزی حدود دو برابر این مبلغ یعنی ۱۷۸۰۰ دلار شود.

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و عکس‌ها و ویدیوی مربوط به پرینتر سه‌بعدی Pam را ببینید.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه