پسورد ۳۲ میلیون حساب کاربری در توییتر لو رفته است

۲۱ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
توییتر

چندوقتی است که گزارش‌های متعددی درباره‌ی درز اطلاعات محرمانه‌ی حساب‌های کاربری توییتر در رسانه‌ها منتشر می‌شوند. این خبر مرز شایعه را رد کرده و ظاهرا حقیقت دارد که اعتبار اکانت ۳۲ میلیون کاربر این شبکه‌ی اجتماعی بسیار بزرگ در معرض خطر درز آنلاین اطلاعات قرار دارد.

مسئولان توییتر می‌گویند: “ما مطمئنیم اطلاعات این حساب‌های کاربری از طریق نفوذ به داده‌های خود توییتر لو نرفته‌اند. سیستم ما راه نفوذی ندارد و در حال حاضر در تلاشیم که با بررسی‌های چندباره از حساب‌های کاربری در مقابل این حملات محافظت کنیم.”

کاربران تمایل دارند برای حساب‌های کاربری مختلف در سراسر فضای مجازی، پسورد یکسانی داشته باشند اما این عادت بسیار خطرناک است.

گفته می‌شود اطلاعات افشا شده شامل نام کاربری، پسورد و ایمیل ۳۲ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۳۰ کاربر توییتر است. طبق نتایج بررسی‌های موتور جست‌وجوی LeakedSource که کارش رسیدگی به ورود‌های نامعتبر به حساب‌های کاربری است، این اطلاعات نه از طریق رخنه به داده‌های توییتر بلکه از طریق یک بدافزار دزدیده شده است. این بدافزار مرورگرهای محبوبی مثل کروم و فایرفاکس را آلوده کرده و اطلاعات کاربران از این طریق می‌دزدد. بررسی‌ها همچنین نشان داده تعداد زیادی از کاربران قربانی این درز اطلاعاتی از کشور روسیه هستند.

توییتر داده‌های خود را درباره‌ی اطلاعاتی که به‌تازگی از این اکانت‌های لو رفته به‌دست‌آمده، به دقت بررسی کرده است. اخیرا میلیون‌ها پسورد به‌صورت آنلاین از حفره‌های اطلاعاتی Myspace و LinkedIn لو رفته است. دلیل این اتفاقات می‌تواند این باشد که کاربران تمایل دارند برای حساب‌های کاربری مختلف در سراسر فضای مجازی، پسورد یکسانی داشته باشند. اما باید توجه داشته باشند که این عادت بسیار خطرناکی است.

بهترین کار این است که برای سرویس‌های متفاوت پسوردهای متفاوتی انتخاب کنید و همیشه از دو معیار احراز هویت در این سرویس‌ها استفاده کنید تا از امکانات امنیتی بیشتری بهره‌مند شوید.

منبع: Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

E3_News

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه