پلتفرم BitTorrent به شرکت ترون واگذار شد

۸ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پلتفرم BitTorrent

یک استارت‌آپ فعال در حوزه‌ی بلاک‌چین به نام «ترون» (Tron)، موفق به خرید پلتفرم اشتراک‌گذاری فایل BitTorrent شد. هیچکدام از دو طرف هنوز رسما در مورد پول پرداخت شده از جانب شرکت ترون چیزی اعلام نکرده‌اند، اما طبق گزارش TechCrunch، ارزش این معامله ۱۲۶ میلیون دلار بوده است. در ضمن در نتیجه‌ی این واگذاری، کارمندان پلتفرم BitTorrent روانه­ی دفتر مرکزی شرکت ترون در شهر سان‌فرانسیکو خواهند شد.

طبق گزارش TechCrunch، ارزش این معامله ۱۲۶ میلیون دلار بوده است.

بنیان‌گذار ترون، «جاستین سان» (Justin Sun)، در مورد ارزش این معامله می‌گوید: «خرید این پلتفرم شرکت ما را به بزرگ‌ترین اکوسیستم اینترنتی غیرمتمرکز جهان تبدیل می‌کند.» شرکت BitTorrent ماه گذشته در یک بیانیه اعلام کرد «ما قصد نداریم رویکرد خود را تغییر دهیم و در مورد استخراج ارزهای دیجیتالی هم برنامه‌ای نداریم.» اما حالا معلوم نیست که آیا شرکت ترون هم این‌گونه فکر می‌کند یا اینکه قصد دارد از این تعداد کاربر در راستای استخراج ارز مجازی TRX استفاده کند.

البته در رابطه با این معامله می‌توان با قاطعیت یک موضوع را مطرح کرد؛ میلیون‌ها کاربر BitTorrent و uTorrent به این راحتی‌ها این اکوسیستم را ترک نمی‌کنند و مطمئنا بعد از این معامله هم تا اطلاع ثانوی در آن ماندگار خواهند بود. به نظر می‌رسد باقی برنامه‌ها و سرویس‌هایی که BitTorrent در چند سال اخیر معرفی کرده، مانند برنامه مربوط به موسیقی و ویدیو BitTorrent Now هم پابرجا خواهند بود. البته معلوم نیست که آیا در آینده چشم ما به محصولات جدیدی از پلتفرم BitTorrent خواهد خورد یا اینکه شرکت ترون تمرکز خود را عمدتا به زمینه‌های کاری خود معطوف خواهد کرد.

این واگذاری پایانی بر تاریخچه‌ی پر فرازونشیب پلتفرم BitTorrent محسوب می‌شود. هرچند تمرکز مدیران این پلتفرم معطوف به اینترنت غیرمتمرکز بود، اما برای کسب درآمد به ناچار به همکاری با اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های دیگر روی آوردند که این اقدامات چندان موفقیت‌آمیز نبود. چند سال پیش اوضاع این شرکت آنقدر وخیم بود که مدیرعامل آن اخراج شد و در ضمن از سال ۲۰۰۸ این شرکت موفق به جذب هیچگونه سرمایه‌ای نشده بود.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه