پژو ۳۰۱ تا پایان سال به بازار می‌آید

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو از ورود پژو ۳۰۱ به بازار ایران تا اواخر سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل ایران‌خودرو در مراسمی که برای ایجاد همکاری با شرکت‌های بزرگی مثل پنین‌فارینا ایتالیا و ماهله آلمان برگزار شده بود، گفت: “تولید خودرو پژو ۲۰۰۸ رسما از هفته گذشته آغاز شد. از اواخر امسال نیز خودروی ۳۰۱ تولید و وارد بازار خواهد شد. پس از آن پژو ۲۰۸ به تولید خواهد رسید.”

بعد از برجام، صحبت از ساخت محصولات پژو در ایران شد. مدل‌های ۲۰۰۸، ۵۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ پژو از خودروهایی بودند که حرف از تولید آن‌ها در ایکاپ به میان آمد. ایکاپ شرکت جوینت‌ونچر با سهام ۵۰-۵۰ ایران‌خودرو و پژو است. با تولید محصولات پژو در این شرکت، می‌توانیم انتظار آن را داشته باشیم که ایکاپ به هاب تولیدکننده محصولات پژو در غرب آسیا تبدیل شود.

پژو ۲۰۰۸ هم‌اکنون به خط تولید این شرکت رفته است. قیمت این خودرو بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون‌ تومان ذکر شده و احتمال آن می‌رود که به زودی، پژو ۲۰۰۸ آماده پیش‌فروش شود. با صحبت امروز مدیرعامل ایران‌خودرو، می‌توانیم انتظار آن را داشته باشیم که پس از ۲۰۰۸، حداقل یک خودرو دیگر تا آخر امسال به بازار عرضه می‌شود. این خودرو مدل ۳۰۱ پژو خواهد بود.

۳۰۱، خودرو میان‌رده شرکت فرانسوی پژو است. این اتومبیل اولین بار در سال ۲۰۱۲ رونمایی و تولید شد. تنها یک نسل از این خودرو تا امروز معرفی شده که در کلاس خودرویی سدان (خودرو صندوق‌دار ۴در) قرار دارد. فروش این اتومبیل در همان سال اول در ترکیه آغاز شد و سپس در کشورهای آسیای غربی، آفریقا و اروپا شرقی آماده فروش شد.

پژو ۳۰۱ در یک مدل ۱.۲ لیتری و دو مدل ۱.۶ لیتری به بازار جهانی عرضه شده است. پیشرانه ۱.۲ لیتری این اتومبیل که در پژو ۲۰۸ هم استفاده شده، توانایی تولید قدرت ۷۲ اسب‌بخار را دارد. پیشرانه ۱.۶ لیتری این خودرو در دو مدل بنزینی با قدرت ۱۱۵ اسب‌بخار و دیزلی ۹۲ اسب‌بخار عرضه شده است. این اتومبیل در انواع جعبه‌دنده‌های ۵ سرعته دستی، ۴ سرعته و ۶ سرعته خودکار به فروش‌ می‌رود. پژو ۳۰۱ از پلت‌فرم PSA PF1 بهره می‌برد. از این پلت‌فرم در خودروهای سیترئن C3، سیتروئن C2، پژو ۲۰۷ و پژو ۲۰۸ استفاده شده است.
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    پژو ۳۰۱ فیس لیفت شد و ایرانخودرو هم ظاهرا مدل فیس لیفت را ارایه میدهد

  2. Avatar پژمان

    هر چی خودرو زشته سر از ایران در میاره و سر از تفاهم نامه های همکاری برای مونتاژ

  3. Avatar کاوه شمالی

    با توجه به قیمت مثل رنو سیمبل حریف چینی ها نمیشود!

  4. Avatar امیر اسدی

    اونقدر ها هم خودرو جالبی نیست، ولی از اونجایی که هیچ منطقی قیمت گذاری خودرو خارجی در داخل رو توجیه نمیکنه، حتما قراره با قیمت سه رقمی به فروش برسه .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه