پیراهن خود را از میان ۷۵ اندازه‌ی مختلف انتخاب کنید!

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اندازه-پیراهن-تصویر-اصلی

از قدیم همیشه موقع خرید پیراهن یا تیشرت مجبور بودیم از بین سه اندازه‌ی کوچک، متوسط و بزرگ، لباس خود را انتخاب کنیم. در اکثر مواقع هم لباسی که می‌خریدیم کاملا فیت بدن‌مان نبود. فروشگاه‌های اینترنتی هم نتوانستند این مشکل را حل کنند. همچنان لباس‌ها در سه یا چهار اندازه تولید می‌شد و مردم حق انتخاب زیادی نداشتند. حالا یک شرکت اینترنتی تولید پوشاک به دنبال این است که کاری کند آقایان بتوانند پیراهن مورد نظرشان را از میان ۷۵ اندازه (یا حتی بیشتر) انتخاب و خریداری کنند. این استارتاپ که «استانت» (Stantt) نام دارد، این کار را از طریق اسکن بدن هزاران مرد مختلف انجام می‌دهد.

«کرک کیل» (Kirk Keel) و «مت هورنباکل» (Matt Hornbuckle)، بنیان‌گذاران این خرده‌فروشی، حدود دو سال پیش و با مشاهده‌ی مشکلات موجود در خرید لباس‌ مردانه، به فکر راه انداختن چنین استارتاپی افتادند. جالب اینجاست که آن‌ها هیچ پیش‌زمینه‌ای در صنعت مد و طراحی لباس نداشتند. «کرک کیل» در این‌باره به وب‌سایت Mashable گفته است که تولیدکنندگان لباس، مردم را مجبور می‌کنند که لباس‌شان را از میان چهار اندازه‌ی موجود انتخاب کنند.

بنیان‌گذاران این استارتاپ اعتقاد دارند که ۹۵ درصد مردان می‌توانند پیراهن متناسب با اندازه‌ی بدن‌شان را با «استانت» خریداری کنند. جالب است بدانید که شرکت «استانت» با شرکت نرم‌افزاری «لکترا» (Lectra) همکاری می‌کند. این‌دو شرکت، ابعاد بدن بیش از ۲۰۰۰ مرد را اسکن و داده‌های زیادی را جمع‌آوری کردند؛ سپس با استفاده از یک الگوریتم خاص، به ۷۵ اندازه‌ی مختلف برای پیراهن‌های مردانه رسیدند. شرکت «استانت» از این عملیات با نام فناوری «دیتافیت» (DataFit) یاد می‌کند.

 

شرکت-استانت

 

شرکت «استانت» در سال ۲۰۱۳ و به عنوان یک کمپین کیک‌استارتر شروع به کار کرد. به گفته‌ی «کرک کیل»، فرایند اسکن، ۵ دقیقه طول می‌کشد. البته اگر مشتری نوار اندازه‌گیری خیاطی و کامپیوتر داشته باشد، دیگر حتی لازم نیست از خانه خارج شود. کاربر می‌تواند با وارد کردن اندازه‌ی دور قفسه‌ی سینه، دور کمر و بازو، پیراهن مناسب برای هیکل خود را با دقتی مثال‌زدنی انتخاب کند؛ سپس لباس خریداری شده در کمتر از یک هفته به درب خانه‌ی خریدار ارسال می‌شود.

راه‌اندازی استارتاپ «استانت» نشان می‌دهد که بازار پوشاک مردانه در حال تغییر است. یکی از فعالان حوزه‌ی مد در این زمینه گفته است: «مدل‌های کسب‌و‌کار جدیدی در زمینه‌ی تولید پوشاک آقایان شکل گرفته؛ دلیل آن هم سفارشی‌‌دوزی پوشاک در این عرصه است؛ از شرکت‌های تولید کفش گرفته تا تولیدی‌های پیراهن‌های مردانه، همگی مدل‌های کسب‌و‌کار جدیدی را به وجود آورده‌اند.» به‌طور مثال وب‌سایت «ایندوچینو» (Indochino) هم تقریبا کار مشابهی را انجام می‌دهد و در قامت یک خیاط آنلاین، لباس‌های مردانه را به‌صورت سفارشی تولید می‌کند.

صنعت خرید و فروش آنلاین لباس در سال‌های اخیر با رشد قابل‌توجهی مواجه شده است. بر اساس آمار شرکت تحقیقاتی IBISWorld، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴، این صنعت رشدی ۱۷.۳ درصدی را تجربه کرده است.

شرکت «استانت» در نظر دارد علاوه بر پیراهن‌های مردانه، به سراغ دیگر لباس‌های مردان هم برود. آن‌ها روزی را می‌بینند که دیگر لازم نباشد افراد برای امتحان کردن اندازه‌ی لباس به فروشگاه‌های فیزیکی مراجعه کنند.

‌‌‌‌‌

منبع: Mashable

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه