پیشرفته‌ترین دوربین دنیا در تلسکوپ فضایی استفاده خواهد شد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر فکر می‌کنید که دوربین DSLR پنجاه مگاپیکسلی جدیدتان بهترین چیزی است که تا به حال دیده‌اید، شاید بخواهید بدانید که امریکا دوربینی بسیار قوی‌تر در دست ساخت دارد.

امریکا ساخت دوربینی ۳.۲ گیگاپیکسلی را آغاز کرده است. این دوربین روی تلسکوپ LSST نصب خواهد شد و قرار است تصاویری از قسمت‌های مختلف فضا بگیرد.

وزارت انرژی امریکا اخیرا اجازه‌ی ساخت دوربین دیجیتال تلکسوپ Large Synoptic Survey را صادر کرده است. این دوربین که ادعا می‌شود پیشرفته‌ترین دوربین دنیا است، وضوح عکس‌برداری‌اش ۳.۲ گیگاپیکسل است.

CameraTelescope

البته تنها وضوح تصویر بالای این دوربین هم نیست که آن را تبدیل به پیشرفته‌ترین دوربین دنیا می‌کند. دانشمندان ادعای‌شان را بر اساس قابلیت‌های دیگر این دوربین بیان کرده‌اند. دوربین تلسکوپ Large Synoptic Survey قرار است از قسمت‌هایی از آسمان تصویر برداری کند که ۴۰ برابر بزرگ‌تر از ماه هستند. این دوربین هم‌چنین بیشتر از هر تلکسوپ دیگری در دنیا می‌تواند نور را دریافت کند.

این دو عامل برای مطالعه‌ی تاریخ دنیا بسیار مهم هستند و می‌توانند به کشف دنباله‌دارهایی که نور زیادی از خود تولید نمی‌کنند و هم‌چنین فهم انرژی تاریک کمک کنند.

اولین آزمایش‌های دوربین تلکسوپ LSST قرار است در سال ۲۰۱۹ انجام شوند.

منبع: Engadget

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه