اینستاگرام موفقیت ستارگان را پیش‌بینی می‌کند

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اینستاگرام مدت‌هاست که دیگر صرفا یک پلت‌فرم برای اشتراک لحظات خاص و غیر خاص زندگی شخصی با دوستان محسوب نمی‌شود. بلکه از آن به عنوان یک ابزاری تجاری هم برای شرکت‌های مختلف استفاده می‌شود.

گروهی از محققان دانشگاه «ایندیانا» (Indiana) موفق به توسعه‌ی الگوریتمی شده‌اند که به کمک آن می‌توان میزان محبوبیت و موفقیت اشخاص مشهور را پیش‌بینی کرد.

اما گذشته از این، اینستاگرام کاربردهای جالب‌تری هم دارد و به ستاره‌های مشهور کمک می‌کند تا از طریق این پلت‌فرم مشهورتر شوند یا شهرت خود را حفظ کنند؛ تا جایی که از این شبکه‌ی اجتماعی می‌توان برای کشف ستاره‌های موفق‌تر استفاده کرد.

تیمی از محققان دانشگاه ایندیانا با بررسی دقیق فید اینستاگرام کاربران خانم و آقای قابل توجه، الگوریتمی توسعه‌ داده‌اند که می‌تواند تشخیص دهد چه چهره‌هایی به زودی مشهور خواهند شد. نکته‌ی جالبی که آنها با تحقیقات‌شان به آن رسیدند این است که هر چه حضور و فعالیت بیشتری در رسانه‌های اجتماعی به ویژه در اینستاگرام داشته باشید، احتمال شهرت و موفقیت‌تان بیشتر خواهد بود. برعکس این موضوع یعنی ایجاد فاصله با طرف‌داران تاثیر منفی در میزان محبوبیت دارد.

همین موضوع را می‌توانیم در کشور خودمان هم مشاهده کنیم. ستارگان سینمایی با حضورشان در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام و اشتراک‌گذاری لحظه‌هایی از زندگی خصوصی‌شان توانسته‌اند محبوبیت بیشتری به دست بیاورند و طرف‌داران‌شان توجه بیشتری به آنها می‌کنند.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه