پیش‌فروش آیفون X رکوردشکن می‌شود

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

جذاب‌ترین مدل در میان سه آیفون جدیدی که اپل اواخر شهریورماه معرفی کرد، آیفون X بود. این گوشی هنوز در اختیار کاربران قرار نگرفته است و گفته شد با مقداری تاخیر نسبت به گوشی‌های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به بازار عرضه می‌شود؛ اعلام شده آیفون X حداقل تا اواسط آبان ماه در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت.

رقم پیش‌بینی شده برای پیش‌فروش آیفون X یک رکورد تاثیرگذار برای یک گوشی آیفون به حساب می‌آید و اساسا می‌توان آن را به عنوان رکوردی برای پیش‌فروش یک گوشی هوشمند فارغ از برند در نظر گرفت.

طبق آنچه مینگ- چی کو تحلیلگر معروف محصولات اپل که اطلاعات خوبی هم از این سازمان دارد اعلام کرده است، پیش‌فروش آیفون X ممکن است از ۵۰ میلیون دستگاه هم عبور کند. این رقم بسیار بالا با وجود قیمت ۹۹۹ دلاری مدل ۶۴ گیگابایتی و قیمت ۱۱۴۹ دلاری مدل ۲۵۶ گیگابایتی کاملا جالب‌توجه به نظر می‌رسد. این رقم یک رکورد تاثیرگذار برای پیش‌فروش یک گوشی آیفون به حساب می‌آید و اساسا می‌توان آن را به عنوان رکوردی برای پیش‌فروش یک گوشی هوشمند فارغ از برند آن در نظر گرفت. پیش‌فروش آیفون X از روز جمعه پنجم آبان آغاز می‌شود و قرار است عرضه این گوشی بدون حاشیه و قدرتمند روز جمعه ۱۲ آبان آغاز شود.

یکی از ویژگی‌های مهم این مدل جدید از گوشی‌های آیفون Face ID است. این تکنولوژی به کاربر امکان می‌دهد بدون استفاده از حسگر اثر انگشت و صرفا از طریق تشخیص چهره گوشی را باز کند. Face ID بر پایه آنچه اپل TrueDepth Camera می‌نامد بنا شده است. سیستمی که از دوربین فروسرخ استفاده می‌کند و با تاباندن نور فروسرخ و تعداد بیش از ۳۰ هزار نقطه بر صورت فرد قادر است تصویر منحصر به فردی از کاربر بسازد. مینگ-چی کو ادعا کرده اپل برای تولید عمده این سیستم دوربین با دشواری‌هایی مواجه بوده و به همین دلیل هم احتمالا مشکلاتی در میزان عرضه آیفون X وجود خواهد داشت. این تحلیلگر ادعا می‌کند عرضه و تقاضای این گوشی صرفا در اوایل سال ۲۰۱۸ به تعادل می‌رسند و آن زمان اپل قادر خواهد بود به میزان تقاضای موجود، آیفون X عرضه کند.

پیش‌فروش آیفون X از روز جمعه پنجم آبان آغاز می‌شود و قرار است عرضه این گوشی بدون حاشیه و قدرتمند روز جمعه ۱۲ آبان آغاز شود.

البته نباید این موضوع را هم از نظر دور داشت که ممکن است بیان مکرر کم بودن عرضه آیفون X آن هم به دلایل متفاوت، تا حدی جنبه تبلیغاتی داشته باشد. در شرایطی که پیش‌فروش آیفون X آغاز شود و کاربران گمان کنند ممکن است عرضه این گوشی تقاضای موجود را پاسخ ندهد به احتمال بیشتری گوشی را پیش‌خرید خواهند کرد. در واقع آگاهی از کمبود عرضه به واکنش شدیدترین مشتریان در خرید آیفون می‌انجامد بنابراین ممکن بخشی از این جریان جنبه تبلیغاتی هم داشته باشد. به هر حال تا چند هفته دیگر و رسیدن به زمان عرضه آیفون X همه چیز مشخص خواهد شد.


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه