سرویس پیکاسا به تدریج تعطیل خواهد شد

۲۴ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت گوگل قصد دارد گوگل فوتوز (Google Photos) را جایگزین پیکاسا (Picasa) کند اما موعد بستن کامل سرویس پیکاسا از سوی گوگل همچنان نامعلوم است.

حدود یک سال گذشته بود که گوگل فوتوز به عنوان سرویسی برای ساخت آلبوم عکس و سازماندهی تصاویر کاربران راه‌اندازی شد. با آغاز آن تصور می‌شد که موعد برنامه‌ی پیکاسا که قبلا برای مشاهده‌ی تصاویر طراحی شده بود، سر آمده و این سرویس به زودی تعطیل خواهد شد. اما پیکاسا همچنان در کنار گوگل فوتوز فعال است و مشخص نیست که چه زمانی به طور قطعی تعطیل خواهد شد.

کاربران می‌توانند از طریق گوگل فوتوز، محتوای پیکاسای خود را ببینند.

یک سال، زمان قابل توجهی برای راه‌اندازی یک سرویس است و گوگل بعد از تجزیه و تحلیل‌های فراوان به این نتیجه رسیده حالا که گوگل فوتوز در دسترس است، باید پیکاسا را منحل اعلام کند. عاقلانه به نظر می‌رسد که این موتور جستجو بخواهد تمام تمرکز خود را منحصرا روی یک برنامه‌ی نمایش عکس قرار بدهد.

گوگل زمان دقیق از کار انداختن پیکاسا را اعلام نکرده و با روند فعلی، احتمال می‌رود که چند ماهی طول بکشد تا این برنامه به طور کامل بازنشسته شود.

Google-Picasa-photo-service

از ۲۴ اسفند ماه گوگل دیگر برنامه‌ی پیکاسا را پشتیبانی نخواهد کرد؛ برنامه همچنان برقرار است اما دیگر نسخه‌ی جدیدی به عنوان آپدیت برای آن عرضه نخواهد شد؛ به علاوه اینکه سرویس‌های وب آن هم تا ۱۰ اردیبهشت ماه سال آینده تغییر نمی‌کنند. بعد از این تاریخ نیز کاربران قادر خواهند بود فقط محتوای آلبوم‌های موجود روی پیکاسا را مشاهده، دانلود یا پاک کنند اما نمی‌توانند چیزی به آلبوم‌های موجود اضافه کنند یا آلبوم‌های موجود را ویرایش کنند.

از ۲۴ اسفند ماه گوگل دیگر برنامه‌ی پیکاسا را پشتیبانی نخواهد کرد.

از طرف دیگر، کاربران می‌توانند از طریق گوگل فوتوز، محتوای پیکاسای خود را ببینند.

با وجود مواردی که ذکر شد، مشخص نیست که چرا گوگل در بستن سرویس پیکاسا تا این حد تعلل به خرج می‌دهد و کند پیش می‌رود. به احتمال زیاد برای شنیدن هرگونه خبرهای بیش‌تر در این خصوص و زمان دقیق تعطیل شدن کامل سرویس پیکاسا، باید تا ۱۰ اردیبهشت سال آینده صبر کنیم.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه