چرا ورایزن برای خرید یاهو یک میلیارد دلار تخفیف می‌خواهد؟

۱۸ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش نیویورک پست شرکت ورایزن که قصد داشت یاهو را به مبلغ ۴.۸ میلیارد دلار بخرد حال تقاضای ۱ میلیارد دلار تخفیف کرده است.

در اوایل این هفته، گزارش شد که یاهو در سال ۲۰۱۵ از طرف دولت آمریکا به کمک یک نرم‌افزار، ایمیل میلیون‌ها کاربر را به‌طور مخفیانه تجسس کرده است.

یاهو از طرف دولت آمریکا و از طریق یک نرم‌افزار ویژه، همه‌ی ایمیل‌ها را اسکن می‌کرد و با جستجو به دنبال کلمات کلیدی خاص، اطلاعات لازم را در اختیار دولت آمریکا می‌گذاشته. یاهو هم در واکنش این موضوع را انکار نکرد و ادعا کرد: «یاهو یک شرکت تابع قانون است و بر اساس قوانین ایالات متحده‌ی آمریکا عمل می‌‎کند.»

ماه گذشته هم اطلاعاتی درباره هک شدن ۵۰۰ میلیون حساب کاربری یاهو در گذشته افشا شد. این حجم از درز اطلاعات از طریق هک حساب‌های ایمیل بزرگترین نمونه در نوع خود بود.

حال ورایزن با شنیدن این اخبار قصد دارد از یاهو تخفیف بزرگی بگیرد. ظاهرا مسئولین ورایزن که قصد داشتند یاهو را ۴.۹ میلیارد دلار بخرند، خواستار ۱ میلیارد دلار تخفیف شده‌اند. تیم آرمسترانگ مدیر عامل شرکت AOL که پیش از این توسط ورایزن خریداری شده و قرار بود پس از خرید یاهو با این شرکت ادغام شده و یک شرکت بزرگ اینترنتی را تشکیل دهند برای مذاکره با مسئولین یاهو عازم سفر شده است.

مسئولین یاهو هم به شکل رسمی اظهانظری نکرده‌اند ولی منابع نزدیک به یاهو به خبرگزاری‌ها گفته‌اند تقریبا تمام ابعاد این قضیه به شکل نادرستی در اخبار بازتاب یافته است.

به هر حال باید دید نتیجه چانه‌زنی‌های بیشتر یاهو و ورایزن به کجا خواهد انجامید.

منبع: Cnet

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه