چند پتنت جدید تحت مالکیت اپل در آمد

۱۳ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری در هنگ‌کنگ ۱۲ سند ثبت اختراع در حوزه طراحی محصولات اپل را تحت مالکیت این شرکت درآورده است. در میان این ۱۲ سند، ۱۱ مورد به آی‌پد پرو و یک مورد هم به آیفون ۶s مربوط می‌شود.

مواردی که در میان این سندها به آی‌پد پرو مربوط است شامل دو قابلیت Split View و Slide Over multitasking هستند که اولی به قابلیت تقسیم صفحه‌نمایش و دومی به قابلیت چندوظیفه‌گی اشاره دارد.

یک سندی هم که مربوط به آیفون ۶s است به قابلیت لمس سه‌بعدی این گوشی هوشمند باز می‌گردد.

gsmarena_002

اپل این سندها را اواخر پاییز سال گذشته به ثبت رساند، ماه‌ها پیش از آنکه آی‌پد پرو به شکل رسمی معرفی شود.

البته به این نکته هم اشاره کنیم که ثبت این سندها و تایید مالکیت‌شان به نام اپل به این معنا نیست که هیچ کس نتواند در آینده از این قابلیت‌ها استفاده کند. شرکت‌های دیگر هم می‌توانند لمس سه‌بعدی یا قابلیت چندوظیفه‌گی خودشان را بسازند اما باید توجه کنند شکل و تنظیمات آن کاملا مشابه آنچه اپل به ثبت رسانده نباشد.

‌نبع: GSMArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. رادین

    با سلام
    اقا حسین تو اول برو اطلاعاتت رو زیاد کن ، بعد بگو مولتی تسکینگ رو اول مایکروسافت اورد
    اول برا اپل بود که وقتی استیو جابز اومد با بیل گیتس اونو در میان گذاشت (که سیستم عاملی که ساخته قابلیت مولتی تسکینگ هم داره)بیل گیتس که اولین باری بود که همچین چیزیو میدید ، متعجب شد و بعد از چند روز (اگه اشتباه نکنم ۳ یا۴ یا ۵ روز) سیستم عاملو دزدید و به نام ویندوز با اسم شرکت مایکروسافت عرضه کرد. که خیلی ها هم اینو نمیدونند.

  2. M. Hosein Najafi

    یجوری میگید “بقیه شرکت ها هم میتوانند چندوظیفگی خود را بسازند” انگار اولین بار اپل multi tasking آورد! از همون نسخه های اول ویندوز این قابلیت بودش 😐 باید اصلاح کنید که “بقیه شرکت ها حق ندارند چندوظیفگی خود را کاملا به شکل پتنت اپل دربیاورند”

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه