چگونه عشق خود را پیدا کنیم؟

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
چگونه عشق خود را پیدا کنیم

عشق؛ غریزه یا انتخاب؟ تصادف یا سرنوشت؟ خودخواسته یا ناخواسته؟ عشق هر کدام از این‌ها که باشد به هر حال در زندگی تجربه‌اش می‌کنیم. به نظر بعید می‌رسد کسی تا پایان زندگی یکبار هم عاشق نشود. اما اگر هنوز عاشق نشده‌اید این مطلب مختص شما است! آلن دوباتن و همکارانش در مدرسه زندگی به این سئوال مهم شما پاسخ داده‌اند: چگونه عشق خود را پیدا کنیم؟

چگونه عشق خود را پیدا کنیم؟

آلن دوباتن در بخشی از کتاب می‌نویسد: «ما به طور غریزی، جذبِ افراد خاصی می­‌شویم. وسوسه می‌­شویم که به این گرایش­‌های غریزی، حال و هوای اسرارآمیزی بدهیم. ما این نوع احساسات خود را «عاشقانه» می‌­دانیم؛ بدون اینکه آن‌ها را تحلیل و بررسی کنیم تسلیم آن‌ها می­شویم و با شور و اشتیاق دنبالشان راه می‌افتیم. در واقع ما دوست داریم این نوع احساسات خود را اسرارآمیز بدانیم اما نیستند. احساسات ما تا حد زیادی، گمراه‌کننده هستند. حسِ عاشقی به‌تدریج، رنگ می‌­بازد و دیری نمی‌­پاید. اما اگر دنبال روابط پایدار هستیم باید خواهش‌های عاشقانه‌مان را به طور منطقی بررسی کنیم. البته این به معنای کنار گذاشتن غرایز نیست بلکه ارتقاء دادن آن‌هاست.  مهم‌ترین بعد غریزه­‌ی ما، خاص بودن آن است؛ به عبارت دیگر نمی‌­توانیم عاشق هر کسی شویم؛ «تیپ‌­های» ِ ایده‌­آل با قدرت و شدت هر چه بیشتر ما را به‌ سوی افراد خاصی سوق می­‌دهند. بسیاری از گزینه‌­های روی کاغذ، کامل به نظر می‌رسند اما آن‌ها را رد می­‌کنیم. ما نمی‌­توانیم توضیح بیشتری درباره­‌ی کمبودهای آن‌ها بدهیم و فقط می‌گوییم که شمّ من می‌­گوید او همانی نیست که می­‌خواهم. بالعکس با قدرت هر چه تمام به ‌سوی افراد دیگری کشیده می‌­شویم. ممکن است فکر کنیم که این افراد در مقایسه با گروه اول، تناسب کمتری با ما دارند ولی ما به دلایلی جذب آن‌ها می‌­شویم که کاملا ورای آگاهی ماست. مجال انتخاب، برای ما فراهم است. چرا عاشق افراد خاصی می‌­شویم و عاشق افراد دیگر نمی‌شویم؟ چگونه است که این ایده‌آل‌ها را در ذهن‌ داریم؟ چه چیز منشا و راهنمای شیدایی‌های ما می‌شود؟»

این‌ بخش آغاز کتاب چگونه عشق خود را پیدا کنیم؟‌ یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌های مدرسه زندگی است. مدرسه زندگی موسسه‌ای آموزشی و روانشناختی است که توسط آلن دوباتن و تعدادی از همکارانش تاسیس شده و هدف  اصلی آن کاربردی‌  کردن اصول و نگرش‌های فلسفی است. این  موسسه تا کنون ده‌ها عنوان کتاب و دیگر محصولات آموزشی در زمینه‌های خودشناسی،‌ روانشناسی،‌خودیاری و الهام‌بخشی منتشر کرده و توانسته توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند.

عشق و نحوه برخورد با حس‌ها و غرایز در زمان عشق‌‌ورزی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دوران‌های زندگی ماست که برای از سر گذراندن آن همیشه دچار چالش‌های گوناگون هستیم. دوباتن و دیگر نویسندگان مدرسه زندگی در این کتاب به خوبی انواع غرایز ما را شکافته و توضیح داده‌اند عشق چگونه اتفاق می‌افتد و چگونه می‌توان بهترین شریک را برای ارتباط عاشقانه یافت.
با خواندن این کتاب به راحتی می‌توانید یک رابطه عاشقانه خوب و شاد داشته باشید.

 فقط امروز فرصت دارید کتاب قدرت هوش اجتماعی را رایگان از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.

دانلود رایگان از فیدیبو
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه