چینی‌ها هم خودرو الکتریکی می‌سازند

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت‌های چینی روز به روز وارد حوزه‌های مختلف می‌شوند. شیائومی که تا چند وقت پیش تنها موبایل می‌ساخت، اکنون پهپاد و دوربین عکاسی هم تولید می‌کند و اکنون نوبت به شرکت LeEco رسیده که تا وارد حوزه‌ی ساخت اتومبیل‌های الکتریکی شود. شرکت LeEco هم از جمله سازندگان موبایل در کشور چین به حساب می‌آید که به شکل جدی وارد حوزه‌ی ساخت خودروی الکتریکی شده و می‌خواهد خودش را به عنوان رقیب شرکت تسلا معرفی کند.

شرکت LeEco به‌تازگی اعلام کرد که توانسته ۱.۰۸ میلیارد دلار سرمایه‌ برای ساخت اولین خودروی الکتریکی‌اش به دست بیاورد. به نظر می‌رسد که این شرکت با سه شرکت China Minsheng Trust، Legend Holdings Corp و Yingda Capital Management Co  شریک شده و سرمایه‌ی موزد نیاز را فراهم کرده است.

da5xln11lvic65k2dulq

در چند وقت گذشته شرکت‌های چینی علاقه‌ی زیادی به ساخت خودروی الکتریکی نشان داده‌اند و به نظر می‌رسد که شرکت LeEco قصد دارد اولین اقدام جدی کشور چین در این حوزه را انجام دهد. از آنجایی که بعضی از شهرهای کشور چین از آلودگی هوای زیادی رنج می‌برند، اتومبیل‌های الکترونیکی به تمیز شدن هوا کمک خواهند کرد. همین موضوع بازار چنین خودروهایی را در کشور چین بسیار ارزشمند کرده است.

احتمالا از مدتی دیگر شاهد خبرهای بیشتری در این‌باره خواهیم بود.

منبع: Ubergizmo

‌‌‌‌‌

Drone_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar علیراد

    “جمشید آرین اصل” پس خودروی الکتریکی تان چه شد؟!
    خب به سلامتی چینی ها هم شروع کردند,مبارکشان باشد.و اما ما!واردات خوب است اما اگر با اندیشه باشد.

  2. Avatar نیما ربیعی

    امیدواریم واردات اینگونه خودرو های چینی هم به کشور ما در آینده اتفاق بیفته..

    1. Avatar رایا

      که ما هنوز به واردات امید داریم !!!….. من به خلاف شما امیدوارم با فراهم شدن شرایط و امکانات برای نخبگان داخلی، بی نیاز از واردات در این عرصه حضور پیدا کنیم و حتی تولیداتمون رو به بازارهای جهانی هم ارائه بدیم.

    2. Avatar Persian

      وقتی خودمون تکنولوژی ساخت بهترش رو داریم واردات خودروی بی کیفیت چینی چرا؟!
      جمشید آرین رو سرچ کنید لطفا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه