سازندگان چینی قیمت نمایشگرهای کم‌حاشیه را کاهش می‌دهند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
نمایشگرهای کم‌حاشیه

در حال حاضر بسیاری از سازندگان چینی توجه خود را معطوف به ساخت نمایشگرهای کم‌حاشیه با نسبت تصویر ۱۸:۹ کرده‌اند و می‌خواهند چنین نمایشگرهایی را برای گوشی‌های پایین‌رده به ارمغان بیاورند. اخیرا در چین یک نمایشگاه مربوط به گجت‌ها و دیگر موارد مربوط به تکنولوژی برگزار شده و بنا به گزارش‌ها، می‌توان افزایش توجه سازندگان چینی نسبت به تولید نمایشگرهای کم‌حاشیه را مشاهده کرد. علاوه بر این، باید به محبوبیت فزاینده‌ی گوشی‌های مجهز به بریدگی نمایشگر هم اشاره کنیم و این مشخصه توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

سازندگان چینی می‌خواهند نمایشگر‌های کم‌حاشیه‌ی ارزان‌قیمت را برای گوشی‌های پایین‌رده به ارمغان بیاورند.

هم‌اکنون برخی از گوشی‌های پایین‌رده‌ی اندرویدی مانند Alcatel 1 و لنوو K320t از نمایشگرهای کشیده بهره می‌برند، اما بریدگی نمایشگر هنوز به گوشی‌های پایین‌رده راه پیدا نکرده است. با توجه به گجت‌هایی که در نمایشگاه CITE چین به نمایش درآمده‌اند، می‌توانیم انتظار ارائه‌ی چنین گجت‌هایی را در نیمه‌ی دوم سال جاری داشته باشیم. بنا به نظر برخی از تحلیلگران، هرچند سازندگان چینی به سمت ساخت نمایشگرهای کشیده و کم‌حاشیه حرکت می‌کنند، اما این نمایشگرها را همچنان با تکنولوژی AMOLED خواهند ساخت. در نمایشگاه CITE، برخی از سازندگان نمایشگرهای کم‌حاشیه و کشیده‌ای را نمایش دادند که از رزولوشن ۴۸۰p بهره می‌بردند، به همین خاطر سازندگان گوشی‌های ارزان‌قیمت به‌راحتی می‌توانند از چنین پنل‌هایی بهره ببرند.

بسیاری از کمپانی‌های چینی به دنبال ساخت حسگرهای اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر هستند اما به دلیل هزینه‌ی بالایی که این تکنولوژی دارد، راه‌یابی آن‌ها به گوشی‌های ارزان‌قیمت، حداقل تا سال ۲۰۲۰ طول می‌کشد. همین موضوع در مورد سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی هم صدق می‌کند. در حال حاضر گفته می‌شود گوشی شیائومی Mi 8 اولین گوشی اندرویدی خواهد بود که از سیستم تشخیص چهره مشابه آیفون X بهره می‌برد. علاوه بر این موارد، شرکت‌های سازنده‌ی چینی با افزایش تولید پنل‌های TFT LCD می‌خواهند در بازار گجت‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

منبع: Android Headlines

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه