کاهش ۱۵ درصدی فروش آیفون و کاهش۲۷ درصدی سود اپل

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق آخرین آمارها روند کاهشی فروش گوشی‌های آیفون هنوز هم ادامه دارد. شرکت اپل آخرین گزارش‌های مالی مربوط به فصل سوم مالی خود را منتشر کرده. گزارش‌ها حاکی از فروش ۴۰.۴ میلیون آیفون در فصل اخیر است. این در حالی است که در بازه زمانی مشابه سال گذشته این رقم ۴۷.۵ میلیون دستگاه بود. به این شکل فروش آیفون در این فصل با کاهش ۱۵ درصدی مواجه شده است و رشد فروش آیفون به طرز قابل توجهی متوقف شده.

در نتیجه این کاهش فروش سود اپل هم ۲۷ درصد کاهش یافته. فصل گذشته هم فروش آیفون نسبت به سال گذشته کاهش ۱۶ درصدی را نشان داد.

Untitled-1

کاهش روند فروش آیفون در سال ۲۰۱۶ اتفاقی قابل پیش‌بینی بود. برخی از کارشناسان و تحلیل‌گران بازار به شکل کلی پیش‌بینی کرده‌اند که فروش گوشی‌های هوشمند امسال در سراسر جهان با کاهش مواجه خواهد بود و ورود آیفون جدید به بازار هم نمی‌تواند جلوی این روند را بگیرد. در این شرایط مشکل برای شرکت اپل بیش از رقبای دیگر است. شرکت‌هایی مثل سامسونگ یا گوگل از بازار موبایل سهم دارند اما تنها به این بازار متکی نیستند. این در حالی است که ۶۰ درصد درآمد اپل از طریق فروش گوشی‌های آیفون تامین می‌شود. با توجه به این موضوع اپل تلاش کرده با ارائه خدمات به کاربران فعلی آیفون و فروش نرم‌افزارها بخشی از این مشکلات را جبران کند.

حال سوال اینجاست که آیا فروش آیفون دوباره می‌تواند به رشد قابل توجهی که در گذشته داشت دست یابد یا نه. این موضوع که آیفون ۷ ویژگی‌های چندان جذابی برای فروش ندارد و نسبت به مدل سال قبل تغییرات چندانی نداشته باعث بدبینی برخی تحلیل‌گران شده. آنها معتقدند همین عوامل باعث می‌شوند که آیفون ۷ هم نتواند شرایط را تغییر دهد.

‌‌

منبع: Verge


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. مهیار@

    بازم سامسونگ… بازم اپل….
    من نمیدونم چرا هر جا اسم یکی از این شرکتا میاد، اسم اون یکیم بغل دستش پیداش میشه. |:
    همیشه مردم تعصبی نظر میدن

  2. حميد

    شاید بعضی ها بگویند تجهیزات اپل از جمله گوش ایفن برای تشریفات ساختن و خود نمایی مصرف کنندگان ایفن هست.اما این خود نمایی فقد در مورد این برند نیست این داخل کشور عزیز ما هست امریکا و اروپا این این گوشی خیلی عادی هست و فقط جهت کیفیت و سیستم عامل بی نظیر ان هست من مایلم بدتری گوشی دنیا را بخرم ولی فقط سیستم عامل ios داشته باشه خوب نیست اندروید همه جا هست حتی در گوشی ١٨٠ هزاری سیستم ios یادگار شخصیت شماره یک این کمپانی و این برند هست که کارهایی که میکنه داره کمک میکنه به شرکتهای دیگر تا بتوانند پیشرفت کنند حس گر انگشتی اول در ایفن ٣ سال پیش و الان شرکتهای دیگه به صورت ضعیف که هیچ وقت حس گر ایفن نمیشه و از همه مهم تر اپل خودش بود کپی نکرده یکی بوده من تا جایی که میتونم از این برند استفتده میکنم نه به خاطر اپل بودن به خاطر سیستم استیبل ios و بدون هنگ در باره ایپاد ۴ بیشتر مطالعه کنید فقط یک تبلت نیست من در مورد امنیت شگفتی یکی شدن با محصولات دیگر ش حرفی نزدم

  3. امیر معین رحمانی

    همه‌جا مقایسه این دو کمپانی بزرگ رو می‌بینیم، سامسونگ یا اپل! اپل یا سامسونگ!
    سوالی که از ریشه اشتباه است، اپل هیچوقت یک گوشی با قیمت ۱۰۰ دلار تولید نکرده اما سامسونگ بخش عمده‌ای از بازارش رو گوشی‌های متوسط و رده پایینش گرفتند! خب این هم سیاست خاصی به حساب می‌آید که اپل هیچوقت به چنین چیزی تن نداده.
    اگر سامسونگ هم فقط سری نوت تولید می‌کرد آیا می‌توانست اینجوری بازار رو دست بگیرد؟
    همینطور محصولات دیگری که در حال تولید است، محصولات خانگی، محصولات الکترونیکی که حتی اپل هم از آن استفاده می‌کند(پنل تصویر) و از همه مهمتر و عجیب‌تر محصولات جنگی!!! اینکه سامسونگ تانک و ضد هوایی تولید می‌کنه هم باعث این موضوع هست.
    اپل بعد از استیو جابز افت بسیاری کرد، استیو جابز هیچوقت حاضر به تولید فبلت‌ها نبود، بعد از مرگش اولین چیزی که در اپل اتفاق افتاد این بود.
    این مرد هیچوقت به استفاده از قلم معتقد نبود، چند وقت بعد از مرگش آیپد پرو به همراه قلم معرفی شد.
    تیم کوک به شدت این نام رو خراب کرد…
    من به عنوان کسی که به جز لپ‌تاپ بقیه‌ی محصولاتم اپل است روند نزولی این ابَر کمپانی رو، رو به زوال می‌بینم، مگر یک ایده‌ی جدید، مگر کاری خاص، که این‌ها از استیو جابز برمی‌آمد، و نه از تیم کوک!

    1. Mr.wolf

      کاملا موافقم اپل هم با استیو جابز مرد ….
      اینو از طراحی تکراری گوشی ها و بی استفده تر کردن گوشی میشه فهمید ….

  4. اشکان

    واقعیت این است که بعد از جابز اپل هیچ چیز جدید و نوآوری نداره. جابز فردی خلاق و استثنایی بود. از طرفی رقیبان اندرویدی مخصوصا سامسونگ گوشی های موبایل خوبی در رده های قیمتی مختلف ارائه میدهند. مردم هم به این هوشمندی رسیده‌اند که به برند پول ندهند و متاسفانه اپل صرفا به پول فکر میکند و مبلغ گزافی از مشتریان میگیرد. ادامه این روند ممکن است باعث شکست آتی اپل شود.

  5. امیر

    دلیلش اینه که مشتریان اپل، اکثرا مردمی عاشق خودنمایی هستند و برند اپل رو فقط جهت نمایش خریداری میکردند ولی به علت کثرت بیش از حد و اشباع و تکراری شدن، به تدریج این جنبه نمایشی داره کمرنگ میشه.

  6. علی

    امیدوارم فروشش برگرده اگه اپل نباشه سامسونگ دلیلی برای خوب پیشرفت کردن نداره!

    1. آرمین

      سامسونگ کیه، تمام این پیشرفت ها از قدرت اندروید و گوگله.

  7. Next is Now

    در شرایط رکود بازار اسمارتفون ها فقط سامسونگه که باز هم با افزایش فروش مواجه شده

  8. حمید

    مردم دارن آگاه میشن،

  9. آرمین

    اپل با تیم کوکی کارش خلاصه…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه