کاور تاشوی جدید مایکروسافت: FlexCase یک کاغذ الکترونیکی است

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت مایکروسافت با همکاری «دانشگاه علوم کاربردی اتریش»، به فناوری کاور تاشوی جدیدی دست یافته است. گذشته از خاصیت نرمی و انعطاف‌پذیری، کاور تاشوی «فلکس‌کیس» (FlexCase) مثل یک نمایشگر کاغذی الکترونیکی (e-paper) عمل می‌کند که ورودی‌‌های اضافی را از کاربران گوشی می‌‌پذیرد. این محصول از ترکیب یک سنسور ورودی فوق‌العاده انعطاف‌پذیر و یک نمایشگر کاغذی الکترونیکی انعطاف‌پذیر در اندازه‌ی ۴ اینچی ساخته شده. نتیجه‌ی این ترکیب نمایشگر ثانویه‌ای هوشمند و انعطاف‌پذیر است که سطح ورودی و ابزار جهت‌یابی را دو برابر می‌کند.

کاور را می‌توان در حالت‌های مختلف تنظیم کرد. در حالت کتاب، نمایشگر ثانویه سمت چپ و گوشی سمت راست قرار می‌گیرد. در حالت لپ‌تاپ، گوشی به صورت افقی بالا قرار می‌گیرد. درست مثل نمایشگر لپ‌تاپ که بالای کیبورد قرار می‌گیرد، نمایشگر ثانویه هم افقی می‌شود، اما زیر گوشی و طوری که می‌توان از آن به عنوان یک کیبورد مجازی استاندارد استفاده کرد. در حالت آخر، نمایشگر ثانویه در پشت گوشی و در حالت تاشو، در معرض دید است و گوشی تبدیل به یک گوشی با دو نمایشگر می‌شود.

flex-case

محتوا را می‌توان از یک اپلیکیشن به نمایشگر ثانویه کپی کرد، سپس به ایمیل پیوست داد. خم کردن یک لبه‌ی نمایشگر ثانویه به کاربر امکان می‌دهد به راحتی یک کتاب را ورق بزند. هم‌چنین هنگام دیدن ویدیو در جا‌به‌جایی نوار زمان دست‌تان بازتر است. ویدیو روی صفحه‌ی موبایل پخش می‌شود و گزینه‌های دیگر روی نمایشگر ثانویه است. مسیر نقشه که روی نمایشگر گوشی نشان داده شده را می‌توان با بستن کاور و تماس دو نمایشگر با یکدیگر به نمایشگر ثانویه منتقل کرد. با لمس نمایشگر ثانویه در نقطه‌ی مورد نظر، می‌توان با زوم کردن، چرخاندن و کج کردن نقشه، یک نقشه‌ی سه بعدی از مکان مورد نظر داشته باشید.

گذاشتن کنترل‌های دوربین پشت گوشی در نمایشگر ثانویه، کارتان را راحت‌تر می‌کند. تنها با خم کردن گوشه‌های نمایشگر انعطاف‌پذیر می‌توان بعضی تنظیمات را در دوربین اعمال کرد.

عملکرد کاور فلکس‌کیس در کنفرانس «تقابل انسان-کامپوتر» که ماه آینده برگزار می‌شود، برای اولین بار در معرض عموم به نمایش گذاشته می‌شود. در این کنفرانس درباره‌ی علت این که کابل‌های بدقواره‌ همان‌طور که در ویدیو می‌بینیم، هنوز به کاور وصل‌اند، توضیح داده خواهد شد. این‌ها را احتمالا در نسخه‌ای که وارد بازار خواهد شد، نخواهیم دید. شاید هنوز زمان زیادی مانده تا فلکس‌کیس وارد بازار شود. در ضمن شاید کلمات به تنهایی نتوانند قابلیت‌های فلکس‌کیس را بیان کنند. اگر می‌خواهید آینده‌ی کاورهای گوشی را ببینید، این ویدیو را از دست ندهید.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه