کاپ قهرمانی گرندپری اسپانیا به دست همیلتون رسید

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پنجمین مرحله از مسابقات فرمول یک فصل جاری در شهر بارسلون واقع در اسپانیا برگزار شد. در این گرندپری، لوییس همیلتون، راننده تیم مرسدس‌ توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. سباستین فتل از تیم فراری و دنیل ریکاردو از تیم ردبول به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در ادامه می‌توانید جدول رده‌بندی گرندپری اسپانیا را ببینید:

همیلتون با ثبت زمان ۱:۳۵:۵۶.۴۹۷ (بخوانید یک ساعت و ۳۵ دقیقه و ۵۶ ثانیه و ۴۹۷ هزارم ثانیه) در جایگاه نخست ایستاد. فتل و ریکاردو به ترتیب با اختلاف زمانی ۳.۴۹۰ و ۷۵.۸۲۰ ثانیه مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند. این مسابقه در حالی برگزار شد که با توجه به نتایج بدست آمده در مرحله تعیین خط، همیلتون، فتل و بوتاس به ترتیب در موقعیت‌های اول تا سوم استارت‌ مسابقه نهایی ایستاند و شروع گرندپری اسپانیا را رقم زدند. این مسابقه با برخوردهای بسیار زیادی همراه بود؛ به طوری که شاید به این زودی‌ها نتوانیم شاهد یک مسابقه پرتنش هم‌چون گرندپری اسپانیا ۲۰۱۷ باشیم.

در ابتدای این مسابقه، بوتاس، راننده دوم تیم مرسدس به رایکنن، راننده دوم تیم فراری برخورد کرد. این برخورد هرچند کوچک بود و باعث انحراف بوتاس از مسیر پیست نشد اما نتیجه غم‌انگیزی را برای دو راننده دیگر در پیش داشت. رایکنن تحت تاثیر ضربه بوتاس به عقب اتومبیل خود، به خودرو مکس فرتاشپن از تیم ردبول برخورد کرد. این تصادف باعث شد رایکنن و فرتاشپن از پیست خارج شوند و در همان دقیقه اول شروع مسابقه از گرندپری اسپانیا خداحافظی تلخی کنند.

در این ویدیو می‌توانید صحنه برخورد را ببینید.

در دو چهارم این مسابقه حرکتی غیرمتعارف از ساینز سر زد؛ در پیت استاپ که فضای تعویض تایرهای خودروهای فرمول یک است، ساینز از تیم تورو روسو (Toro Rosso) تصمیم به سبقت گرفتن از مگنوسون راننده تیم هاس در مسیر پیت استاپ می‌کند. با وجود مسدود بودن مسیر کوین، این حرکتی عجیب قلمداد می‌شود.

بوتاس باعث حذف رایکنن و فرتاشپن در ثانیه‌های اول شد اما خود به مسابقه ادامه داد. با این حال بوتاس در دور سی‌و‌نهم با مشکل موتوری مواجه می‌شود که درنهایت باعث حذف شدن او شد. این اتفاق به ضرر اعتبار تیم مرسدس تمام شد؛ چراکه این شرکت به ساخت پیشرانه‌های قدرتمند و باکیفیت در فرمول یک شهرت دارد.

فتل در این گرندپری، اوج مهارت رانندگی خود را به همگان نشان داد. فتل در مسیر پیت استاپ قرار داشت و تا رسیدن به مسیر اصلی پیست باید با سرعت کنترل شده حرکت می‌کرد. در همین حال، همیلتون راننده تیم‌ مرسدس داخل پیست اصلی با سرعت بالا در حال حرکت بود. رسیدن فتل، هدایت خودرو و سبقت از همیلتون باعث ترشح آدرنالین در بدن تمام تماشاچیان و هوادارن تیم فراری شد. در ادامه می‌توانید کلیپی کوتاه از این صحنه را ببینید.

با این حال، همیلتون توانست در آخر مسابقه از فتل پیشی بگیرد و جام قهرمانی مسابقه را برای تیم مرسدس‌ بالا ببرد.
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه