آشنایی با مشاهیر؛ از اکتشافات نیوتن تا زندگی پر تضاد داروین

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
آشنایی با مشاهیر

کتاب‌های زندگی‌نامه بدون تردید یکی از خواندنی‌ترین و جذاب‌ترین آثار مکتوب در تمام فرهنگ‌ها به شمار می‌آید. شوق وصف‌ناپذیری در همه ما برای آگاهی از سرگذشت بزرگان و نام‌آوران وجود دارد. وقتی به مطالعه سرگذشت انسان‌های بزرگ تاریخ می‌پردازیم انگار در تاریخ همراه با آن‌ها هستیم و شیرینی و تلخی زندگی آن‌ها را می‌چشیم. با ما همراه باشید تا در این مطلب با معرفی کتاب‌های آشنایی با مشاهیر با زندگی‌نامه دانشمندان آشنا شوید.

آشنایی با نیوتن

آشنایی با مشاهیر

«آیزاک نیوتن » نامی است که اکثر مردم، حتی آنان که با فیزیک سروکار ندارند، می‌شناسند. او فیزیک‌دان و ریاضی‌دان نابغه‌ی انگلیسی و یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان تاریخ بشر است. نیوتن روش نوین مشاهده ی علمی را که برای نخستین بار توسط «گالیله» استفاده شده بود، تکمیل کرد. در عصر این دو دانشمند بزرگ، چنین معمول بود که درستی نظریه‌ها و مفروضات، فقط با فلسفه و فکر و برهان تایید می‌شد، ولی در روش مشاهده‌ی علمی، اثبات هر فرضیه‌ای صرفاً از طریق تجربه و آزمایش انجام می‌گیرد. کلیه‌ی اکتشافات و اختراعات برجسته و چشمگیر نیوتن، که از آن جمله می‌توان به کشف قانون جاذبه و قوانین حرکت، اکتشافات درخشانی در زمینه‌ی ماهیت نور، طراحی نوعی دوربین نجومی جدید و ابداع محاسبات دیفرانسیل و انتگرال اشاره کرد که با به کارگیری روش علمی صورت گرفت. او با استفاده از این روش، نحوه ی بررسی و تحقیق درباره‌ی جهان هستی را دگرگون کرد.

آشنایی با نیوتن، یکی از کتاب‌های خواندنی است که به زندگی و آثار دانشمندان بزرگ پرداخته است. جان و مریگریبین در این کتاب، آثار و کشفیات عمده‌ی نیوتن را برای دوست‌داران دانش به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند. آیزاک نیوتن بزرگ‌ترین دانشمند تمام اعصار، قانون جاذبه عمومی را که حرکت اجرام آسمانی را توضیح می‌دهد، کشف کرد و قوانین اساسی دینامیک را که به نام خود او «قوانین نیوتن در حرکت» نام دارند وضع نمود. او هم‌چنین تئوری نور و رنگ را ارائه داد. نیوتن پس از آن‌که مطالعات علمی خود را تکمیل کرد ریاست ضرابخانه سلطنتی را عهده‌دار شد و با کفایت و توانایی، اصلاحات ضروری و لازم را در سیستم پولی کشور به وجود آورد.

دانلود کتاب از فیدیبو

آشنایی با داروین

آشنایی با مشاهیر

آشنایی با داروین، یکی از نخستین کتاب‌های مجموعه‌ای خواندنی است که زندگی و آثار دانشمندان بزرگ را به شما معرفی می‌کند. در این کتاب زندگی و آثار چارلز داروین برای دوستداران دانش به رشته‌ی تحریر درآمده است. چارلز داروین دانشمند، نخبه و نجیب‌زاده‌ی عصر ویکتوریا است. زندگی او فارغ از وابستگی به ثروت موروثی خانوادگی و درآمدی است که از راه فروش کتاب به دست می‌آید. در عین حال، داروین برجسته‌ترین دانشمند روزگار خودش است. زندگی داروین پر از تضاد است. در جوانی‌، گویا آدمی عیاش بود. با این حال به دانشمندی پرکار و سرشناس تبدیل شد. خانواده‌ی او در روستایی با صفا و شاد زندگی می‌کردند. اما با از دست دادن دخترش آنی، تا مدت‌ها غمگین و سرخورده شده بود. داروین از جامعه دوری می‌کرد، اما او به مشهورترین دانشمند آن عصر تبدیل شد.

او عقیده‌ای را اعلام کرد که شالوده‌ی انجمن ویکتوریا را به لرزه درآورد. حتی امروزه کسانی ایده‌های او را رد می‌کنند. داروین بدون آن‌که بخواهد کسی را بیازارد، فرضیه‌ی تکامل با انتخاب طبیعی را کشف کرد. اما این نظریه یکی از دستاوردهای دانش بشری است که هر کسی باید با آن آشنا شود.

برای آشنایی با زندگی‌نامه این دانشمند به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود کتاب از فیدیبو
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه