کتاب «سه‌شنبه‌ها با موری»؛ روایتی از زندگی تا مرگ

۳ شهریور ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

آخرین کلاس زندگی استاد پیر من هفته‌ای یک بار در منزل او تشکیل می‌گردید، در کنار پنجره‌ای در اتاق مطالعه‌ی او، تا بتواند از آنجا بوته‌ی کوچک بامیه را با برگ‌های صورتی‌رنگش تماشا کند. کلاس روزهای سه‌شنبه بعد از صرف صبحانه تشکیل می‌شد. موضوع درس ما «معنای زندگی» بود.

نمره‌ای در کار نبود، ما هر هفته امتحان شفاهی داشتیم. انتظار این بود که به سوالات جواب بدهی و به سهم خود سوالاتی مطرح کنی. تنظیم عینک روی بینی استاد هم وظیفه‌ای دیگر بود. بوسیدن استاد به وقت خداحافظی اعتبار دیگری بود که پایت نوشته می‌شد.
آخرین درس استاد کوتاه و خلاصه بود. در حد چند کلمه. به جای مراسم فارغ‌التحصیلی مراسم تدفین او برگزار شد. با آنکه امتحان نهایی در کار نبود، قرار این شده بود که از آنچه آموخته بودی رساله‌ای مفصل بنویسی. حاصل کار همین کتابی است که می‌خوانید.

هدیه امروز فیدیبو در تابستانه‌ی کتاب دانلود رایگان کتاب «سه‌شنبه‌ها با موری» است
فراموش نکنید برای دانلود این کتاب تنها تا ساعت ۱۰ صبح فردا وقت دارید

ورود به سایت فیدیبو

«سه‌شنبه‌ها با موری» نوشته میچ آلبوم (Mitch Album) کتاب پرفروشی است که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و توانست بیش از ۳۵ میلیون نسخه در سراسر جهان بفروشد.

کتاب «سه‌شنبه‌ها با موری» شرح حالی است واقعی از ملاقات‌های هفتگی میچ آلبوم و استاد جامعه‌شناسی‌اش موری شوارتز. این دو پس از ۱۶ سال یکدیگر را باز می‌یابند اما استاد ۷۸ ساله در حال مرگ است و میچ آلبوم شاگرد قدیمی او هر سه‌شنبه به دیدارش می‌رود. کتاب محصول تجربه ۱۴ سه‌شنبه در کنار موری شوارتز است و گفتگوهایی را ثبت کرده که میان استاد و شاگرد درباره مفاهیم زندگی و مرگ در آخرین سه‌شنبه‌های حیات موری شکل گرفته است.

این کتاب محبوب که سوژه ساخت یک فیلم تلویزیونی هم بوده توسط انتشارات البرز چاپ شده و مترجم آن مهدی قراچه داغی است.

  • برای دریافت کتاب «سه‌شنبه‌ها با موری» کافیست اپلیکیشن یا نرم افزار فیدیبو را دانلود کنید و  این کتاب را به رایگان به کتابخانه شخصیتان اضافه کنید.

دانلود اپلیکیشن و نرم‌افزار فیدیبو

دانلود از کافه بازار

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

دانلود برای ویندوز

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه