روایتی از زندگی شخصی همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کتاب میشل اوباما

کتاب میشل اوباما با عنوان «شدن» روایتی از زندگی شخصی خانم اوباما،‌ همسر اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا، قبل و بعد از ورود به کاخ سفید است. «میشل اوباما» در این کتاب با استفاده از شیوه‌ای روایی و صمیمانه خواننده را به دنیای خود دعوت می‌کند و تجربیاتی را شرح می‌دهد که سازندۀ شخصیت او بوده است. در واقع کتاب سرگذشت زنی است که قدم‌به‌قدم با دشواری‌ها و موانع زندگی روبه‌رو می‌شود و با تلاش، صبوری، تدبیر و ایستادگی چشم به آینده‌ای روشن‌تر می‌دوزد و تسلیم بن‌بست‌های طبیعی، اجتماعی و نژادی نمی‌شود. «شدن» در نخستین ماه انتشار به رکورد بیش از سه میلیون نسخه فروش رسید و عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا را نصیب خود کرد.

کتاب میشل اوباما

این شروع روایتی است که قرار است نشان دهد، بانوی اول آمریکا که در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ مستاجر کاخ سفید بوده،‌ زندگی‌اش را از کجا شروع کرده است. از طبقه دوم خانه یکی از بستگانش در بخش جنوبی شهر شیکاگو،‌ منطقه‌ای که هنوز هم به خاطر نرخ بالای جرم و جنایت در آن مشهور است. کتاب او به نوعی داستان “رویای آمریکایی” است. دختری از یک خانواده کارگری که به یمن تحصیل در یک دبیرستان خوب به پرینستون و هاروارد می‌رود، حقوق می‌خواند، وکیل می‌شود و عاقبت از کاخ سفید سردرمی‌آورد.

«میشل اوباما» در کتابش نوشته است همین جا روشن کنم که: «اصلا و ابدا قصد نامزدی ریاست جمهوری را ندارم.» اما الگویی که او دنبال می‌کند مثل همه کسانی است که پیش از این برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده شده‌اند. مانند «باراک اوباما» و «هیلاری کلینتون» که هر دو کتاب خاطرات‌شان را پیش از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری منتشر کردند. پیش از آنها «بیل کلینتون» هم خاطراتش را قبل از شروع کارزار انتخاباتی‌اش منتشر کرده بود.

با این تفاسیر آیا ممکن است «میشل اوباما» با وجود تجربه سخنوری‌اش و با توجه به محبوبیت در میان دموکرات‌ها از صحنه معرفی کتابش به صحنه نامزدی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بپرد؟ حتی اگر چنین باشد راه بسیار دشواری را در پیش رو خواهد داشت.

بعد از چاپ این کتاب دوناد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیکار ننشست و بلافاصله با حمله به «باراک اوباما»، در برابر خبرنگاران در کاخ سفید مدعی شد که میشل برای نوشتن این کتاب پول زیادی دریافت کرده است تا جنجال ایجاد کند.

برای مطالعه سرگذشت بانوی اول آمریکا به لینک زیر مراجعه کنید.

دانلود کتاب از فیدیبو

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه