کتاب‌های خوب با صداهای خوب

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

شما در هر زمان یا مکان می توانید به جای تمرکز کامل برای مطالعه کتاب‌های نوشتاری، به کتاب های صوتی گوش دهید و همزمان با انجام کارهایتان دانش و اطلاعات خود را ارتقا دهید. کتاب صوتی زمان های مرده شما، مثل مسیرهای رفت و آمد یا صف انتظار را زنده می کند.

وقتی صحبت از کتاب‌های صوتی می‌کنیم، مسئله ای که اهمیت می‌یابد، “راوی” است. یک راوی با صدای خوب و قدرت بیان بالا به طوری که بتواند حس کتاب را به درستی به شنونده منتقل کند، به اندازه کیفیت محتوا و نویسنده کتاب مهم است. گوینده گاهی خود نویسنده، دوبلورها و گوینده‌های حرفه‌ای است و یا گاهی با صدای بازیگران و چهره‌های سرشناس این کتاب‌ها خوانده می‌شوند. جالب است بدانید که سهولت استفاده از روایت‌های صوتی باعث شده جذابیت کتاب‌های شنیداری بین مردم بیش‌تر شود و رفته رفته فرهنگ کتاب‌خوانی بین مردم افزایش یابد. از راویان مطرحی که کتاب‌های صوتی با صدای آنان در فیدیبو منتشر شده می‌توان به نیما رییسی، مهدی پاکدل، شهین‌دخت نجف‌زاده (دوبلور) و نرگس فولادوند (دوبلور) اشاره کرد.

 کتاب صوتی تمرین نیروی حال

کتاب های صوتی

کتاب صوتی «تمرین نیروی حال» را با صدای گرم «نیما رئیسی» می‌شنوید. این کتاب نوشته‌ی «اکهارت تول» و برگردان «فاطمه مشایخی» است. اکهارت تول در این کتاب، شرح‌حال خود را روایت می‌کند و شرح می‌دهد که چگونه در آستانه‌ی دست‌شستن از زندگی به ادراکی دست یافته که بینش او را یک‌باره دگرگون ساخته است. آموزه‌های این کتاب در قالب پرسش و پاسخ‌ به‌سادگی به مخاطب انتقال می‌یابد.درباره‌‌ی درک حال یا درحال زندگی‌کردن کم نشنیده‌‌ایم. موسسه‌ها، کلینیک‌ها و انجمن‌های‌ فراوانی در سراسر جهان به این موضوع می‌‌پردازند. روزانه هزاران نفر شکل زندگی خود را براساس درک بیشتر «حال» تغییر می‌دهند. دقیق معلوم نیست که چقدر این درک درست و موثر است. بهترین شیوه برای گوش‌کردن به بخش‌های کتاب این است که عجله‌ای برای شنیدن یکباره‌ی آن نداشته باشید. بسیاری وقت‌‌ها ممکن است بخواهید درنگ کنید و به خودتان اجازه دهید لحظه‌هایی را در آرامش یا سکون به تامل بگذرانید. این کتاب که از آن‌ می‌توان با عنوان راهنمای بیداری معنوی یاد کرد، با خوانش روان و تاثیرگذار گوینده، مجری و بازیگر جوان، نیما رئیسی، به اثری با تاثیرگذاری چندبرابر تبدیل شده است. انتشارات «نوین کتاب گویا» کتاب صوتی تمرین نیروی حال را برای علاقه‌مندان منتشر کرده است.

دانلود کتاب از فیدیبو

کتاب صوتی چهار میثاق

کتاب های صوتی سه‌هزار سال پیش از این، انسانی درست مثل من و شما نزدیک شهری محصور در کوهستان‌ها زندگی می‌‌کرد. او آموزش می‌‌دید تا حکیم شود و دانش نیاکان خویش را فرا گیرد؛ اما با آنچه به او آموزش داده می‌شد موافق نبود. در قلبش حس می‌کرد باید چیزی بیشتر از آنچه به او یاد می‌دهند، وجود داشته باشد. یک روز در حالی که در غاری خفته بود، در رویا دید که بدن خودش را که خوابیده است نگاه می‌‌کند. از غار بیرون آمد، هلال ماه همزمان با میلیون‌ها ستاره می‌‌درخشید، آن وقت در درون او اتفاقی افتاد که برای همیشه زندگی او را دگرگون کرد. او به دستانش نگاه کرد. بدنش را حس کرد و صدایش را شنید که می‌گفت: من از نور ساخته شده‌ام… من از ستارگان ساخته شده‌ام. این جملات بخش نخست از اثر چهار میثاق است که به قلم دون میگوئل روئیز و با ترجمه دل‌آرا قهرمان و صدای «نیما رئیسی» در قالب کتاب صوتی از سوی انتشارات نوین کتاب گویا روانه بازار کتاب شده است؛ اثری که در توصیف آن می‌توان به این کلمه بسنده کرد: سحرانگیز. می‌توان سحر موسیقی موجود در کتاب را نیز به عاملی برای جذب شدن به روایت دن میگوئل برشمرد. موسیقی ترکیب‌شده از آهنگ کلام و نوای موسیقی اسرار‌آمیز. اما دیگر عامل جذابیت این اثر، صدای گرم و دلنشین «نیما رئیسی» برای خوانش متن آن است. صدایی که به تعبیری زیبا، حامل نوعی اشتیاق است که موجب گره‌‌خوردگی عمیقی میان متن کتاب و شنوندگانش می‌‌شود.

دانلود کتاب از فیدیبو

کتاب صوتی خالی شدن از احساسات منفی

کتاب های صوتی

کتاب صوتی «خالی شدن از احساسات» منفی اثر «جول اوستین» کشیش و نویسنده آمریکایی است. او در این کتاب به شما می‌گوید که چگونه از شر احساسات منفی رهایی یابید و در عوض از انرژی مثبت خداوند لبریز شوید اگر جای خالی باقی بگذارید، خداوند شما را با چیز‌های خوب پر می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «شما خودتان را از نگرانی خالی کنید خداوند شما را از آرامش پر می‌کند، خود را از ضعف خالی کنید، خود را از چیز‌های منفی که دیگران در رابطه با شما گفته‌اند خلاص کنید، خداوند شما را از اعتماد به نفس لبریز می‌کند. شما نگرانی‌ها را خالی کنید، خداوند در وسط طوفان به شما آرامش می‌دهد. تا وقتی که خودتان را از درد و ناراحتی، عصبانیت و بدخلقی خلاص نکنید، خودتان گرفتار هستید نه دیگران، این‌ها زندگی شما را عفونی می‌کنند. سوال من امروز این است: آیا ممکن است خداوند در تلاش باشد تا شما را از چیز‌های خوب پر کند، ولی جای خالی پیدا نکند؟ خبر خوب این است که لطف خداوند تمام شدنی نیست».

دانلود کتاب از فیدیبو

کتاب صوتی قمارباز

کتاب های صوتی

برای داستایوسکی که خود شیفته‌ی قمار بود و در زمان نوشتن این کتاب بخاطر بازپرداخت بدهی‌اش که ناشی از همین شیفتگی زیر فشار سنگینی بود، خلق چنین شاهکاری بی‌سبب نبوده است. شاهکاری که آن را در کمتر از یک ماه، یعنی تقریبا ۲۶ روز آفرید. داستان روایت مرد جوانی به نام آلکسی ایوانویچ است که به همراه مادربزرگش پایش به میزهای قمار باز می‌شود. پیرزن که هیچ چیز از قمار نمی‌داند، بی‌پروا و ناآگاهانه شرط می‌بند و لحظات دلهره‌آوری را برای ایوانویچ ایجاد می‌کند. فضای مضطربی که داستایوسکی در قمارباز ایجاد می‌کند بی‌همتاست و مخاطب همچون شخصیت‌های داستان دچار آشوب و هیجانی بالا می‌شود. برای فهمیدن سرانجام شرط بندی‌های ایوانویچ و مادربزرگش، شنیدن این کتاب را آن هم با اجرای ماندگار «آرمان سلطان‌زاده» از دست ندهید. از دیگر آثار داستایوسکی می توان به رمان جنایت و مکافات و همیشه شوهر اشاره داشت که نسخه‌ی صوتی آن نیز پیشتر توسط موسسه آوانامه منتشر شده است.

دانلود کتاب از فیدیبو
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه