کرواسی باید در جام جهانی ۲۰۱۸ از خواب و خیال جام جهانی ۹۸ بیرون بیاید

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جام جهانی 2018 دالیچ کرواسی

زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی اعتقاد دارد نسل فوق العاده این کشور، باید در جام جهانی ۲۰۱۸ خود را ثابت کنند و از فکر جام جهانی ۱۹۹۸ بیرون بیایند. آنها سال ۱۹۹۸ در مرحله یک چهارم پایانی جام جهانی ۱۹۹۸ با ۳ گل آلمان را شکست دادند و در دیدار رده بندی هم از سد هلند گذشتند تا مقام سوم مسابقات را کسب کنند. اما در جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن، جام‌ جهانی ۲۰۰۶ آلمان و ۲۰۱۴ برزیل در مرحله گروهی حذف شدند و سال ۲۰۱۰ هم حتی موفق به حضور در مسابقات نشدند.

دالیچ سرمربی کرواسی در این‌باره گفت: «باید بگویم چه چیزی خوب است و چه چیزی خوب نیست. کرواسی بعد از جام جهانی ۹۸، عملکرد خوبی را در این مسابقات نداشته و باید در مسابقات امسال در حد کیفیتی که داریم ظاهر شویم. بازیکنان فوق العاده‌ای داریم که آنها هم باید مثل من بدانند که نمی‌توانیم با فکر گذشته زندگی کنیم. جام جهانی پیش روی ماست و باید در بهترین فرم خود باشیم.»

این نکته که کروات‌ها در فینال جام باشگاه‌های اروپا سه نماینده یعنی دژان لاورن در لیورپول و لوکا مودریچ و متئو کواچیچ در رئال مادرید را دارند، دالیچ را هیجان زده می‌کند. این سرمربی ۵۱ ساله در این‌باره گفت: «این که سه بازیکن در مسابقه فینال لیگ قهرمانان داریم باعث افتخار من است و کیفیت مارا ثابت می‌کند. آنها بدون خستگی و با اعتماد به نفس و انگیزه بالا به همراه ما به روسیه خواهند آمد. نسلبزرگ و بازیکنان بزرگی را در اختیار داریم و در مسابقات جام جهانی باید به آنها باور داشته باشیم. آنها ما را به جام جهانی رسانده‌اند و باید بهشان فرصت داد.»

کرواسی در گروه چهارم مسابقات با تیم‌های نیجریه، آرژانتین و ایسلند دیدار خواهد کرد.

درباره گروه چهارم(D) اینجا را بخوانید: تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸: گروه D 

دالیچ در پایان گفت:«من همیشه گفته‌ام که به دنبال بازی‌های سخت و رویارویی با تیم‌های سرسخت هستم. ما تنها در یک حالت می‌توانیم پیشرفت کنیم آن هم اینکه با تیم‌های قدرتمند بازی کنیم و از اشتباهاتمان درس بگیریم. نیازی به حریف‌های ضعیف نداریم، شاید این احساس من کمی خطرناک باشد اما من حس دیگری در این باره ندارم.»

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه