کرونا به ناسا رسید؛ دورکاری اجباری در یکی از مراکز ناسا

۲۰ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ویروس کرونا ناسا

پس از ابتلای یکی از کارکنان مرکز پژوهشی ایمز (Ames Research Center) ناسا به بیماری کرونا ناسا از کارکنان این مرکز خواست تا از خانه وظایف کاری خود را انجام دهند.

روز یکشنبه ۸ مارس ابتلای یکی از کارکنان مرکز ایمز ناسا به ویروس کرونا تایید شد. در پی این اتفاق مرکز پژوهشی ایمز به طور موقت و تا اطلاع بعدی در شرایط دورکاری اجباری قرار گرفت.

طبق گفته مدیر ناسا این اقدام برای انجام بررسی‌های بیشتر و ردیابی کسانی که ممکن است به ویروس آلوده شده باشند لازم بود. مسئولان در تلاش هستند تا افرادی را که با فرد مبتلا به ویروس کرونا در تماس بوده‌اند و احتمال ابتلای آن‌ها به این بیماری وجود دارد را شناسایی کنند.

دسترسی به مرکز پژوهشی ایمز در حال حاضر به شدت محدود شده و پرسنل ناسا تنها در شرایط خاص می‌توانند وارد این مرکز شوند.

ناسا روز جمعه ۶ مارس از کارکنانش خواست در برنامه‌ای آزمایشی به صورت دورکاری فعالیت‌های خود را انجام دهند. اقدامی که در جهت آمادگی ناسا برای مقابله با شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا انجام شد.

طبق اعلام مدیر ناسا برنامه آزمایشی دورکاری روز جمعه تست موفقیت‌آمیزی بود که در مقیاس بزرگ انجام گرفت. طبق گزارش‌ها هیچ مشکلی از عملکرد کلی سیستم IT نیز مشاهده نشد. مدیر ناسا همچنین اضافه کرد با گسترش ویروس کرونا در جهان ناسا به دقت شرایط را زیر نظر خواهد گرفت و با همکاری با مسئولان دولتی و ایالتی اقدامات لازم برای حفظ سلامتی کارکنان خود را انجام خواهد داد.

طبق آخرین گزارش‌ها ۵۶۴ نفر در ایالات متحده به صورت قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که بیشتر آن‌ها در ایالت‌های واشنگتن و کالیفرنیا حضور دارند. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان از مرز ۱۱۱ هزار نفر عبور کرده است. ویروسی که تا کنون حداقل جان ۳۸۹۲ نفر را گرفته و مشکلات فراوانی را در زمینه‌های مختلف ایجاد کرده است.

عکس کاور: مرکز پژوهشی ایمز ناسا در کالیفرنیا.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه