کفش‌های جدید آدیداس از جنس قاب محافظ گوشی ساخته می‌شوند

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت لوازم ورزشی آدیداس (Adidas) قصد دارد در ساخت کفش‌های جدید بازیکنان فوتبال، از متریالی استفاده کند که در ساخت قاب محافظ گوشی به کار می‌رود. این ماده خاصیت جذب گرما و انعطاف‌پذیری بالایی دارد.

حوزه‌ی ورزش و نحوه‌ی بازی افراد تا حد زیادی تحت تاثیر پیشرفت‌های تکنولوژیک متحول شده و تغییر کرده است. شرکت‌های تولیدکننده‌ی پوشاک و تجهیزات ورزشی ضمن بررسی فیزیولوژی بدن و نیاز ورزشکاران برای انجام بهتر حرکات، درصدد هستند وسایل بهتری را طراحی کنند.

حالا غول بزرگ پوشاک ورزشی، شرکت آلمانی آدیداس اعلام کرده که می‌خواهد کفش‌های بدون بند برای بازیکن‌های فوتبال طراحی کند. این مدل کفش‌ها «ایس ۱۶ پلاس پیور کنترل» (Ace 16+ Pure Control) نام دارند و گفته می‌شود که قسمتی از آن‌ها با همان موادی ساخته می‌شود که قاب‌های محافظ گوشی را با آن‌ها می‌سازند. معمولا کفش‌های ورزشی با بند به قسمت بالایی پا محکم می‌شوند اما کفش‌های پیور کنترل بند ندارند؛ در عوض از سه نقطه به پای کاربر محکم می‌شوند.

وسط این کفش یک «بافت شبکه‌ای ترموپلاستیکی از جنس پلی‌اورتان» (TPU) تعبیه شده که محکم، قسمت میانی پا را در بر می‌گیرد، ضمن این‌که سیستم پرایم‌نیت (PrimeKnit) کفش هم محکم به پای ورزشکار قفل می‌شود. پرایم‌نیت نام تکنولوژی‌ای هست که آدیداس در کفش‌های پرینت سه‌بعدی خود استفده می‌کند و TPU همان ماده‌ای است که به خاطر قابلیت جذب گرما و کشسان بودن‌اش در تولید قاب محافظ گوشی به کار می‌برد. شرکت آدیداس پیش از این هم کفش‌های ورزشی را پرینت سه‌بعدی کرده بود و حتی یک بار در این کار از پسماندهای دریایی استفاده کرد.

مسوت اوزیل کفش‌های پیورکنترل را پوشیده

مسوت اوزیل کفش‌های پیورکنترل را پوشیده

شرکت آدیداس پیش از این هم کفش‌های ورزشی را پرینت سه‌بعدی کرده بود و حتی در این کار از پسماندهای دریایی استفاده کرد.

در صورت حذف بند، سطح بیش‌تری از کفش در حالت آزاد قرار می‌گیرد و باعث افزایش انرژی و نیروی ورزشکار می‌شود. به علاوه دیگر از دردسرهایی مثل باز شدن بند هم خبری نخواهد بود و بازیکن‌ها راحت‌تر روی حرکات‌شان تمرکز می‌کنند.

آدیداس اعلام کرده است که از سوم بهمن، مسوت اوزیل (Mesut Ozil) از تیم آرسنال و ایوان راکیتیک (Ivan Rakitic) از تیم بارسلونا این کفش‌ها را می‌پوشند. یک ماه بعد نیز همین دو تیم در مقابل هم بازی دارند.

کفش‌های ایس ۱۶ پلاس پیور کنترل در پاریس، مارسی، بارسلونا، منچستر و بسیاری شهرهای بزرگ دیگر عرضه شده است. باید دید می‌توان این سری کفش‌ها از در جمع «بهترین کفش فوتبال» طبقه‌بندی کرد یا خیر.

منبع: Engadget و Gizmag

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Nerazzurri

    ایوان راکیتیچ. هافبک کروات بارسلونا. گرچه شاید اهمیتی نداشته باشه، ولی شاید بد نباشه اسم رو اصلاح کنید.

  2. ممد

    عالی دمه ادیداس گرم خیلی خیلی خیلی خوبه?
    نایک و ادیداس از بهترین و بشدت حرفه ای دارن کار میکنن و تازگیا برندای مث اندر ارمور و ایر جردن که زیر شاخه نایکه دارن برا رقابت یه کارای میکنن در کل ادمین ممنونت میشم از برندای ورزشی بیشتر خبر بزاری مرسی.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه