کمپین عرضه جهانی گوشی ژاپنی Neo با سیستم عامل ویندوز شکست خورد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ماه گذشته شرکت ژاپنی NuAns یک کمپین برای جمع‌آوری منابع مالی به راه انداخت تا از طریق آن گوشی هوشمند Neo Windows 10 Mobile خود را که در ژاپن موجود بود به صورت جهانی عرضه کند. حدود ۴۰ روز بعد شرکت متوجه شد که فروختن و عرضه این گوشی‌ها به شکل جهانی کار بسیار دشواری است. گرچه از گوشی‌ای حرف می‌زنیم که از نظر ظاهری جذابیت‌های قابل توجهی هم دارد.

کمپین Kickstarter برای جذب منابع مالی در مورد این گوشی شکست خورد. هدف کمپین جمع‌آوری ۷۵۰ هزار دلار بود اما کمپین عرضه جهانی این گوشی صرفا ۴۸۹ پشتیبان مالی پیدا کرد که توانستند حمایت مالی حدود ۱۴۲ هزار دلاری را فراهم کنند. به‌این ترتیب اهداف کمپین محقق نشد، پول جمع شده کافی نبود و طرح عرضه جهانی گوشی هم به حقیقت نپیوست.

در تحلیل این اتفاق باید چند نکته را مدنظر قرار داد. در درجه اول می‌دانیم که گوشی ظاهری جدید، تازه و البته غیرمعمول دارد. در واقع با توجه به قابلیت جا‌به‌جایی بخش پشتی‌اش که از مواد مختلف چوبی و چرمی ساخته شده از نظر ظاهری جذابیت‌های ظاهری هیجان‌انگیزی پیدا کرده. اما از نظر قابلیت‌ها و مشخصات چندان چنگی به دل نمی‌زند. برای مثال گوشی یک تراشه اسنپ‌دراگون ۶۱۷ و یک صفحه‌نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۷۲۰p دارد.

از طرفی سیستم عامل گوشی هم ویندوز ۱۰ موبایل است و می‌دانیم که این روزها مایکروسافت و سیستم‌عاملش اصلا حال و روز خوشی ندارند و کاربران گوشی‌ها هم ترجیح می‌دهند گوشی‌ای با این سیستم عامل خریداری نکنند. شاید ترکیب این عوامل دلایل شکست این کمپین را توضیح بدهند.

به هر حال فعلا امکان عرضه جهانی این گوشی از طریق جمع‌آوری پشتیبانی مالی شکست خورد مگر آنکه شرکت‌ روش‌های دیگری برای عرضه جهانی آن انتخاب کند. اما اگر بخواهید گوشی را در کشور ژاپن خریداری کنید در حال حاضر قیمتی معادل ۳۹۹ دلار دارد.

منبع: PhoneArena

‌‌
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    من عاشق محصولات ژاپنی ام.هدف از این سخت افزار هم،پایین آوردن قیمتش بوده حتمن.

  2. Avatar محمد

    امکاناتش همچین بد هم نبوده ها
    توی اندروید با همچین امکاناتی بالای ۵۰۰۰۰ بنچمارک میده که بنچمارک بدی نیست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه