کنسول Nintendo NX دستی و قابل حمل است

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اطلاعاتی که تا به امروز از کنسول بعدی نینتندو داشتیم، به این موضوع اشاره کرده بودند که کنسول Nintendo NX یک کنسول هیبریدی است؛ طوری که قابلیت‌های کنسول خانگی و کنسول دستی را در خودش جای داده است. اخیرا توانسته‌ایم اطلاعات بیشتری از NX بدست بیاوریم. طبق اطلاعات منتشر شده، کنسول NX یک کنسول دستی و قابل حمل است و کارتریج می‌خورد.

قدرت این کنسول قرار است توسط یک چیپ‌ست Tegra X1 شرکت انویدیا تامین شود.

منابع Eurogamer گفته‌اند که Nintendo NX را می‌توان حمل و از آن به عنوان یک کنسول دستی قدرتمند استفاده کرد. این کنسول خودش یک صفحه نمایش بزرگ و دو دسته دارد. این دو دسته به کنار آن متصل می‌شوند و آن را بدیل به کنسولی دستی و قابل حمل می‌کنند. تصویر زیر را یکی از بر و بچه‌های وب‌سایت Eurogamer نقاشی کرده است.

NintendoNX-1

زمانی که کنسول Nintendo NX را به خانه می‌آورید، می‌توانید آن را به تلویزیون وصل و از آن به عنوان یک کنسول خانگی استفاده کنید. این کنسول یک داک یا استند خواهد داشت که به تلویزیون وصل است.

مهم‌ترین جزییاتی که شنیده‌ایم، به سخت‌افزار کنسول جدید نینتندو بازمی‌گردد. قدرت این کنسول قرار است توسط یک چیپ‌ست Tegra X1 شرکت انویدیا تامین شود. این چیپ‌ست، در کنسول Shield انویدیا و تبلت Pixel C گوگل قرار دارد. قدرت چیپ‌ست Tegra X1 اصلا شبیه به کنسول‌های امروزی نیست و واقعا نمی‌دانیم شرکت‌ها قرار است چه بازی‌هایی برای کنسول جدید نینتندو بسازند.

کنسول NX با توجه به اینکه قابل حمل است، به جای دیسک، کارتریج می‌خورد. کارتریج‌های NX تا ۳۲ گیگابایت حافظه خواهند داشت که باز هم برای بازی‌های کنسول‌های نسل هشتمی، کم است.

می‌دانیم که کنسول Nintendo NX قرار است در ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه شود. یوروگیمر می‌گوید که کنسول در ماه سپتامبر سال جاری، یعنی احتمالا در نمایشگاه بازی توکیو امسال، رونمایی خواهد شد.

منبع: Eurogamer

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه