کورتانا دیگر جواب شما را با گوگل نمی‌دهد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت یکی از آسان‌ترین راه‌های جست‌وجوی گوگل در ویندوز ۱۰ را مسدود کرد. دستیار صوتی کورتانا دیگر به کاربران اجازه نمی‌دهد جست‌وجوی خود را با موتور گوگل انجام دهند.

دستیار صوتی کورتانا دیگر به کاربران اجازه نمی‌دهد جست‌وجوی خود را با موتور گوگل یا با مرورگرهایی به‌جز مایکروسافت اج انجام دهند.

کورتانا دستیار صوتی انحصاری شرکت مایکروسافت برای سیستم‌های عامل ویندوزفون و ویندوز ۱۰ است که سال گذشته نسخه‌ی مناسب آن برای اندروید و iOS هم ارایه شد. با کمک این دستیار، امکاناتی مانند جست‌وجوی صوتی سریع، ارسال پیامک از طریق کامپیوتر و یادآور (Reminder) حتی برای قرارهایی که هنوز از روز آن‌ها اطلاعی نیست، برای کاربران فراهم می‌شود.

بسیاری از کاربران کورتانا برای استفاده از سیستم جست‌وجو در اینترنت، ترجیح داده‌اند به‌جای موتور جست‌وجوی بینگ (Bing)، از گوگل استفاده کنند. این کاربران تنظیمات کورتانا را شخصی کرده و گوگل را به‌عنوان جست‌وجوگر پیش‌فرض جایگزین بینگ کرده‌اند. مایکروسافت در واکنش به این موضوع تصمیم گرفت امکان عوض کردن موتور جست‌وجو و مرورگر مایکروسافت را مسدود کند و به این‌ترتیب امکانی برای در نظر گرفتن انتخاب‌ها و ترجیح‌های کاربران در این مورد وجود ندارد.

البته این‌طور نیست که کاربران ویندوز ۱۰ قادر به استفاده از گوگل، گوگل کروم و سایر مرورگرها و موتورهای جست‌وجو نباشند. مثل همیشه گوگل از طریق همه‌ی مرروگرها از جمله مایکروسافت اج (Microsoft Edge) در ویندوز ۱۰ هم در دسترس خواهد بود اما در مورد جست‌وجوهایی که به‌طور خاص با کورتانا انجام می‌شود، فقط بینگ و مایکروسافت اج را خواهیم داشت. مایکروسافت در این مورد توضیح داده با اجرایی کردن این کار، نتایج قابل‌اعتمادتری برای کاربر فراهم خواهد شد.

هرچند واکنش مایکروسافت غافلگیرکننده و عجیب به نظر می‌رسد، همچنان که می‌دانید این رفتار بی‌سابقه هم نیست. هر دو رقیب کورتانا، یعنی سیری (Siri) و سیستم جست‌وجوی صوتی اندروید از ابتدای کار دقیقا همین راه را رفته و تنها از موتورهای جست‌وجوی خاص استفاده می‌کنند.

منابع: Digital Trends ،Ubergizmo ،Engadget ،The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمدسعید

    مایکروسافت کلا واسه انتخاب کاربرانش ارزش قائل نیست…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه