گذر ماه از میان زمین و ماهواره‌ی ناسا را ببینید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ماه

هفته‌ی گذشته برای بار دوم در کمتر از یک سال ماه از مقابل دوربین ماهواره‌ی دیسکاور (DSCOVR) رد شد. این دوربین در حال مشاهده‌ی اتمسفر زمین بود که این اتفاق افتاد.

ماهواره‌ی دیسکاور در فاصله‌ی ۱ میلیون مایلی (۱.۶ میلیون کیلومتر) از زمین می‌چرخد و تقریبا ۷۵۰ هزار مایل (۱.۲ میلیون کیلومتر) با ماه فاصله دارد. این ماهواره در آن فاصله از یک دوربین CCD که به آن «اپیک» (EPIC) می‌گویند و یک تلسکوپ استفاده می‌کند تا به طور پیوسته چشم‌اندازی از سمت روشن زمین داشته باشد و لایه‌ی اوزون، پوشش گیاهی، ارتفاع ابر و هواپخش اتمسفر را مانیتور می‌کند.

«آدام سازبو»، دانشمند پروژه‌ی دیسکاور از مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی گفته: “برای دومین بار در زندگی دیسکاور، ماه بین این فضاپیما و زمین حرکت کرد. این اتفاق در تاریخ ۵ جولای (۱۵ تیر) ثبت شد.”

فوتوبام سال گذشته (photobomb – یعنی وقتی ناگهان وارد کادر عکس دیگری می‌شویم) در تاریخ ۱۶ جولای (۲۶ تیر) اتفاق افتاد و زمانی که اپیک اقیانوس آرام را مشاهده می‌کرد، ماه بین در یک خط اریب بین زمین و دیسکاور قرار گرفت. تصاویر امسال، استرالیا، اقیانوس آرام، آسیا، خاورمیانه و بالای آفریقا را در پس زمینه نشان می‌دهند.

اپیک به طور منظم با استفاده از فیلترهایی از فرابنفش گرفته تا فروسرخ، ده عکس می‌گیرد تا محاسبات علمی مختلفی انجام دهد.

nasacameraca

منبع: Digital Trends

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. sanagoblin

    بچه ها شنیدین اینکه ی عده الان اومدن میگن زمین گرد نیست و تخته و خورشید روی زمین میگرده و ماه نورش از خورشید نیست و خودش نور داره….
    من از روزی ک این حرفا رو شنیدم و استدلالاشونو خوندم کلا دچار چجوری بگم ی جور بحران علمی شدم.. از وقتی بچه بودیم بهمون گفتن زمین گرده و با گردش زمین روز و شب درست میشه و با حرکت وضعیش فصلا تغییر میکنه و ماه نور خورشید و منعکس میکنه ولی با دلایل الانی ک اینا میارن میگن کلا منظومه شمسی وجود نداره ینی این همه خبری هم ک درمورد مریخ پیماها خوندیم همش خالی بندیای ناسا و سازمانای آمریکاییه… خدا ب دادمون برسه با اینهمه مدعی

  2. سجاد

    ایران هم افتاده خخخخخ
    به به

  3. محمد

    خالی بندی جدید ناسا

    خدایی کدام را باور کنیم :
    ۱. ماه ۱/۴ زمین است
    ۲. یا تصویری که از اندازه ی ماه و زمین گرفته شده

    قاعده، مگه هر اندازه که ما ماه را مشاهده میکنیم همان اندازه اگر کسی ما را از ماه ببیند نیست.
    من اگر قدم دو برابر دوستم باشه ، با فاصله ۱۰ متر
    اون منو ۲۰ سانت و من اونو ۱۰ سانت میبینم

    نمیدونم کی درست میگه ولی اگر تصویر درست باشه زمین ۶-۸ برابر ماه هست نه ۴ برابر

    1. امیر

      قطر زمین حدودا ۴ (کمتر) برابر ماهه نه اندازه ش (جحمش) که میشه تقریبا ۱۳ برابر ماه. شما هم اگر توی عکس دقت کنید قطر زمین توی این عکس کمتر از سه برابر قطر ماهه که با توجه به نزدیکتر بودن ماه به دوربین کاملا منطقی هست.

      1. امیر

        ببخشید، حجم زمین تقریبا ۵۰ برابر ماه است

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه