گردهمایی مسئولان فیفا با متخصصان تکنولوژی و ایده‌های جدید برای جام‌جهانی

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جام جهانی

تیم مدیریتی فدراسیون فوتبال جهان(فیفا) از بیش از ۶۰ شرکت متخصص در حوزه تکنولوژی دعوت کرد که در زوریخ جلسه‌ای پیرامون جام جهانی با هم داشته باشند. بخشی از این کارگاه مربوط به فرصت‌های تکنولوژیکی بود که به آینده فوتبال مربوط می‌شد. مارکو فون‌باسن فوتبالیست محبوب قدیمی که حالا رییس بخش تکنولوژی فیفاست در ارتباط با نگرانی‌هایی که در مورد استفاده بیش از حد از تکنولوژی بین طرفداران فوتبال رواج پیدا کرده گفت: «ما نمی‌خواهیم بازی فوتبال را تغییر بدهیم، ما می‌خواهیم آن را بهبود ببخشیم. برای فیفا مهم است که با صنعت فوتبال و موسسات علمی کار کند تا ایده‌های جدید را آزمایش، تست و اجرایی کند. هدف ما حمایت از مربی‌ها و تیم‌هاست. و در عین حال می‌خواهیم کمک کنیم که هم جذابیت بازی حفظ شود و هم عادلانه‌تر برگزار شود. مهم‌ترین چیزی که باید درک شود این است که قرار نیست قوانین اصلی و ارزش‌های پایه‌ای ورزش فوتبال حفظ شود.» (برای طرفداران بایرن که معتقد بودند اشتباهات داوری در بازی رئال با لیگ قهرمانان زیاد بود شاید خبر چندان بدی هم نباشد.)

هدف از این گردهمایی رد و بدل کردن دیدگاه‌ها با صاحبان صنایع و تکنولوژی‌هایی است که در بخش‌های مختلف فوتبال نقش دارند. آنها هم نظرات‌شان را درباره اینکه چطور می‌شود استانداردهای جهانی بازی را به کمک تکنولوژی انتقال داد، ارائه دادند.

جیانی اینفانیتو، رییس فیفا پیش از این روی تمایلش به رشد بازی فوتبال تاکید کرده بود: «فیفا از پیشرفت‌های تکنولوژیک برای بهبود بخشیدن به کیفیت بازی‌ها استفاده خواهد کرد. از رشد بازیکن‌ها بگیرید تا ارتباط با هواداران در خانه و بهینه‌سازی بازی‌ها.»

بقیه این کارگاه به معرفی کمک ویدیویی برای داوران(شبیه ویدیوچک) و تعیین دقیق زمان بازی گذشت. دو تکنولوژی که قرار است یک ماه دیگر در جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه مورد استفاده قرار بگیرد.

تکنولوژی‌های دیگری از قبیل تعیین خط گل هم ممکن است به جام جهانی برسد ولی هنوز قطعی نشده‌اند.

منبع: سایت رسمی فدراسیون فوتبال(فیفا)

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه