گروه آریا با یک هایپر کار ۱۱۵۰ اسب‌بخاری به لس‌آنجلس آمد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید اگر به تیتر اکتفا می‌کردید، ممکن بود تصور کنید که می‌خواهیم درمورد اعضای یک گروه موسیقی ایرانی صحبت کنیم که با یک ماشین قدرتمند در یکی از خیابان‌های مشهور لس‌آنجلس جولان می‌دهند! در این حالت، تمام این تصورات شکل گرفته بجز بخش میانی(خودروی قدرتمند) کاملا اشتباه بود!

آریا یک گروه حرفه‌ای از طراحان و مهندسان مختلف است که روی ماشین‌های مختلف از برندهای جهانی کار می‌کنند و آن‌ها را به طرز عجیب‌وغریبی قدرتمند می‌سازند. حالا که نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس میزبان خواستنی‌ترین ماشین‌های جدید جهان شده، این گروه با یک هایپرکار هیجان‌انگیز در این رویداد آمده است.

FXE خودروی سوپراسپرتی است که گروه آریا روی تیونینگ آن کار کرده‌ است. این گروه توانسته‌اند از از موتور این خودرو حداکثر قدرت خروجی ۱۱۵۰ اسب‌بخار و ماگزیمم گشتاور ۱۷۸۴ نیوتو‌ن‌متری بگیرند. پیشرانه‌ای که در قلب این  سوپرکار قرار گرفته از نوع ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۶.۲ لیتر است. بجز این پیشرانه‌ی بنزینی، یک موتور الکتریکی و یک باتری ۱۰ کیلووات ساعتی قرار دارد. به طلف این تلاش مهندسی، رسیدن از وضعیت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها ۲.۷ ثانیه زمان می‌برد و می‌توان با این خودرو به حداکثر سرعت ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت رسید. برای کاهش وزن این خودرو، در بعضی قسمت‌ها از اجزای تیتانیومی استفاده شده که به صورت سه بعدی پرینت گرفته‌اند.

ساخت این ماشین، یک سال زمان برده و گروه آریا ادعا می‌کند که این ماشین، رقیب سرسختی برای همتایان پرادعایش است.

نظر شما درمورد طراحی و مشخصات فنی این هایپرکار چیست؟

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar آرمان

    بی ریخته

    1. Avatar mj

      جان؟؟!!!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه