نمایشگاه خودرو تهران ۹۶ به روایت تصویر

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
نمایشگاه خودرو تهران

نمایشگاه خودرو تهران کار خودش را از دیروز، ۶ آذر شروع کرد و تا جمعه ۱۰ آذر هم ادامه دارد. البته ناگفته نماند که در تاریخ ۵ آذر، درهای نمایشگاه به روی خبرنگاران باز شد. درهمین راستا تیم دیجی‌کالامگ پوشش خبری متنوعی را در شبکه‌های اجتماعی برای علاقمندان خود ترتیب داد. در این روز توانستیم به دور از شلوغی از غرفه‌های مختلف بازدید کنیم. از طرفی بعضی از مسئولان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، درحال مرتب‌سازی سالن و کشیدن پرده روی ماشین‌ها بودند تا هنگام شروع رسمی نمایشگاه از آن‌ها رسما رونمایی کنند.

نمایشگاه امسال همانند سال گذشته ۳ بخش کلی را شامل می‌شود؛ سالن اصلی نمایشگاه، ایران‌کلاسیکا و بخش دریفت و تست درایو.

سالن اصلی میزبان خودروهای جدید از سوی شرکت‌های متنوع بود که احتمالا به زودی با آن‌ها دیدار می‌کنیم. در این میان حضور شرکت‌های نگین‌خودرو (رنو)، ستاره‌ایران(مرسدس‌بنز)، ماموت (فولکس‌واگن) و پژو پررنگ بود. نگین‌خودرو پیش از برگزاری نمایشگاه اعلام کرد که با خودروی فرمول‌یک رنو RS17 به نمایشگاه می‌آید اما برخلاف انتظارها، این ادعاها به حقیقت درنیامد. خودروی به نمایش‌گذاشته درحقیقت ماکت و سمپلی از مدل ۲۰۱۶ بود که با جزییاتی مثل کاور بدنه ۲۰۱۷ طراحی شده بود.

این اقدام نگین‌خودرو حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشت. در این میان، نگین‌خودرو با یک محصول شاخصی در این رویداد حاضر شد؛ خودرویی که با مدل‌های قبلی آن در خیابان‌های شهر دیدار داشته‌ایم. نسل جدید مگان هم‌چون دیگر محصولات فعلی خانواده‌ی رنو، سبک طراحی مدرنی دارد و به لطف ظاهر لوکس و شیک، نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به سمت خود جلب کرد.

پژو با کانسپت ویژه Exalt در مراسم حاضر شد. این خودرو اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۴ رونمایی شد که بدنه‌ی فولاد خام داشت اما در نمایشگاه امسال، با نمونه‌ی کامل‌تر شده‌ی آن روبرو شدیم. از ویژگی‌های این خودرو می‌توانیم به زبان طراحی آن اشاره کنیم که از سایر خودروهای نمایشگاه متمایز کرده بود. چراغ‌های جلو ما را به یاد خودروهای جدید پژو مثل ۵۰۸ و ۲۰۰۸ می‌اندازد اما از طرفی چراغ‌های پشت ظاهری شبیه به پنل چراغ‌های خطر موستانگ داشتند. هم‌چنین آینه‌های بغل کشیده و تیز باعث می‌شد تا مفهومی بودن طراحی آن را به ما یادآوری کند. نکته‌ی جالب دیگر درمورد این خودرو، قفل درب‌های آن بود؛ درب خودرو همانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی با سنسور اثر انگشت باز می‌شد!

سایپا هم رسما از خودروی جدید خود یعنی کوییک رونمایی کرد؛ ماشینی که هر چند ماه یک‌بار به تیتر داغ رسانه‌های خبری تبدیل می‌شد. سایپا ادعا می‌کند که کوییک یک کراس‌اوور است اما درحقیقت یک هاچ‌بک متوسط شهری است که سعی شده با اضافه شدن تجهیزاتی مثل گلگیرهای برجسته همانند ساندرو، لقب کراس‌اوو را یدک بکشد. دیدار با کوییک از نزدیک حس یک اتومبیل اقتصادی و کم‌کیفیت را به آدم منتقل می‌کرد.

پشت غرفه‌ی سایپا، غرفه‌ی سایپا-سیتروئن قرار داشت. سایپا سیتروئن شرکت‌ جوینت‌ونچر با سهم ۵۰-۵۰ درصدی است و در تلاش است که با خودروی C3 به بازار وارد شود. C3 یک هاچ‌بک کوچک‌ شهری با طراحی جذاب و متفاوت است که به عنوان رقیبی برای هیوندای i20 و میتسوبیشی میراژ به حساب می‌آید. البته قیمت نقش بسیار مهمی در موفقیت این خودرو بازی می‌کند و مسئولان غرفه قول قیمت زیر ۱۰۰ میلیون تومان را به ما دادند. قیمت جهانی این خودرو بین ۱۲ تا ۱۸ هزار یورو است.

آن‌طرف، ایران‌خودرو با دناپلاس توربوشارژ توجه بعضی از خبرنگاران را به جلب کرده بود؛ خودرویی که حاصل ترکیب ظاهر دناپلاس با موتور سورن توربوشارژ بود. به ادعای مسئول حاضر در این غرفه، دناپلاس توربوشارژ می‌تواند به حداکثر توان ۱۵۰ اسب‌بخاری دست پیدا کند و یک خودروی پرامکانات برای خانواده‌های ایرانی است. البته بحث امکانات شد، بد نیست به تجهیزات جدید اضافه شده مثل سانروف، دوربین دید عقب، دی‌لایت و تغییرات جزئی ظاهری اشاره کنیم که به عنوان آپشن از آن یاد می‌شود.

در غرفه‌ی ستاره‌ایران، با مدل‌های E و C کلاس مرسدس‌بنز دیدار داشتیم؛ خودروهایی که پیش از این هم در کوچه‌خیابان‌های شهر دیده‌ایم اما ستاره‌ایران وعده‌ی بازگشت به بازار رقابتی را داده و درصدد واردات چند مدل از سبد محصولات مرسدس‌بنز است. مسئولان این غرفه گفتند که برنامه‌های مختلفی برای واردات و مونتاژ محصولات شرکت آلمانی بنز را تا سال آینده دارند. البته مرسدس‌بنز تنها نماینده‌ی حاضر آلمانی‌ها در نمایشگاه نبود؛ شرکت ماموت هم با ۲ مدل هیجان‌انگیز فولکس‌ پاسات و تیگوان به نمایشگاه آمده است.

محصولات فولکس‌واگن از نظر کیفیت و ظاهر بسیار مطلوب و دوست‌داشتنی بودند. در بین آلمانی‌ها، غیبت پرشیا خودرو با محصولات بی‌ام‌و احساس می‌شد. سال گذشته بی‌ام‌و مدل‌های مختلفی مثل سری‌های کراس‌اوور X، سری ۱ و ۲، سری ۷ و البته مدل i8 را به نمایش گذاشته بود. به لطف حضور پررنگ این خودروساز آلمانی، جذابیت نمایشگاه پارسال بسیار بیشتر شده بود و امسال با غیبت پرشیاخودرو، کمبود جای خودروهای هیجان‌انگیز باواریایی به خوبی احساس می‌شد.

از میان خودروهای گفته شده، شما طرفدار کدام هستید؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar سامان

    فقط سیتروئن c3 بی صبرانه منتظرم پیش فروش کنن……سیتروئن حرف نداره اصلا سواری سیتروئن یه دنیای دیگه ایه حرف نداره مطمئن باشید یکبار پشت یکی از ماشین های سیتروئن بشینید دیگه پشت هیچچچچچچچچچچ ماشینی نمیشینید مطمئن باشید

  2. Avatar پارسا

    امسال غرفه رنو خیلی جذابه

  3. Avatar ///mahdispd

    واقعا خوش بحالتون که به این نمایشگاه دسترسی داشتین البته من با خیلی ازینا قبلا دیداری داشتم مثل مرسدس بنز کلاس E وS نسل جدید مگان و پاساتو تیگوانو غیره
    دلم واس کوئیک لک زده!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه