گزارش مالی HTC: کاهش درآمد ۶۴ درصدی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۶

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اگر در یکی دو هفته‌ی گذشته اخبار دیجی‌کالا مگ را مطالعه کرده باشید، حتما اطلاع دارید که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی گزارش‌های مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۶ خودشان را منتشر کرده‌اند. البته در این میان مجموعه‌ی HTC جزو معدود شرکت‌هایی بود که ارایه‌ی گزارش مالی‌اش تا ماه می با تاخیر مواجه شد. اما حالا با ارایه‌ی گزارش مالی این شرکت مشخص شده که HTC، یکی از محبوب‌ترین برند‌های تولیدکننده‌ی تلفن‌های همراه هوشمند در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش درآمد ۶۴ درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس گزارش منتشر شده، شرکت HTC در فاصله‌ی زمانی میان یکم ژانویه‌ی ۲۰۱۶ تا سی‌ویکم مارس مبلغی معادل ۴۶۳ میلیون دلار درآمد ثبت کرده است. این در حالی است که مجموع درآمد HTC در سال گذشته و مدت مشابه، بیش از ۱.۳ میلیارد دلار به ثبت رسیده است. با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد HTC تنها در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۶ میلادی کاهش درآمد ۶۴ درصدی را تجربه کرده است.

هم‌چنین در این گزارش به ضرر عملیاتی شرکت HTC هم اشاره شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده ضرر عملیاتی HTC برابر با مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار بوده. این ضرر درحالی به ثبت رسیده که در مدت مشابه سال گذشته HTC نه‌تنها ضرر عملیاتی نداشته، بلکه سود عملیاتی این شرکت مبلغی بالغ بر ۱۱.۶ میلیون دلار ثبت شده بود.

HTC-Building

در نظر داشته باشید مجموعه‌ی HTC آخرین شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند بود که پرچم‌دار جدیدش را معرفی و روانه‌ی بازار کرد. به‌همین خاطر هم درآمد حاصل از فروش گوشی هوشمند HTC 10 که الان چند هفته‌ای می‌شود در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است، در این گزارش ذکر نشده. مجموعه‌ی HTC در سال گذشته تنها روی تولید تلفن‌های همراه هوشمند تمرکز نداشته و با همکاری شرکت و استودیوهای بازی‌سازی «والو» (Valve) مراحل طراحی و تولید هدست واقعیت مجازی HTC Vive را پشت‌سر گذاشته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده سود حاصل از فروش مدل‌های مختلف هدست واقعیت مجازی Vive هم از گزارش سه‌ماهه‌ی نخست HTC حذف شده است. البته مدیر مالی HTC معتقد است با احتساب میزان فروش این دو دستگاه در سه‌ماهه‌ی آتی ورق برمی‌گردد و شاهد افزایش سود HTC خواهیم بود.

نقد و بررسی HTC 10 در دیجی‌کالا مگ

پیش از این «چی وانگ»، رییس و مدیر ارشد اجرایی مجموعه‌ی HTC در خصوص چشم‌اندازهای این شرکت برای پیشرفت در سال جاری میلادی گفته بود: “ما در سال گذشته‌ی میلادی به‌سختی تلاش کردیم تا بستری از مراحل پردازش ساده و منابعی بهینه فراهم کنیم. بستری که از آن برای تولید محصولات‌مان به موثرترین روش استفاده خواهیم کرد.”

منبع: GSMArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Ali S

    اچ تی سی خودشم داره موبایلو میذاره کنار ولی اپلی ها میگن اچ تی سی از سامسونگ سره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه