گلکسی S10 احتمالا حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد داشت

۱۰ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سامسونگ گلکسی اس 10

به گزارش سایت TheVerge، سامسونگ گلکسی اس ۱۰ احتمالا یک ویژگی جدید و هیجان‌انگیزی خواهد داشت؛ اضافه شدن حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش که کاربر بتواند با گذاشتن انگشت خود روی نمایشگر، قفل گوشی را باز کند.

in-dsiplay fingerprint یا همان حسگر اثر انگشت زیر صفحه، یکی از قابلیت‌هایی است که تولیدکنندگان موبایل در تلاش طراحی و ساخت آن هستند. با این حساب دیگر نیازی نیست دکمه خاصی برای گذاشتن حسگر اثر انگشت تعبیه کنند و کار کاربرانشان را هم راحت می‌کنند. به گفته‌ی Cnet تا سال ۲۰۱۹ احتمال می‌رود ۱۰۰ میلیون گوشی با این قابلیت کاربردی و هیجان‌انگیز روانه‌ی بازار می‌شود. تا امروز چینی‌ها توانسته‌اند اولین گوشی‌های تولید انبوه مجهز به حسگر یکپارچه با نمایشگر را عرضه کنند؛ گوشی‌هایی مثل Vivo X21، هوآوی میت ۱۰ RS و شیائومی Mi 8 که رویای اولین بودن را از شرکت‌های مشهور و به نامی‌ امثال سامسونگ و اپل را گرفتند. درحال حاضر، سنسور تشخیص اثرانگشت در پشت گوشی‌های سامسونگ قرار گرفته که کار را برای افرادی با دست‌های کوچک سخت می‌کند. هم‌چنین نزدیک بودن این سنسور به دوربین‌های پشتی، احتمال برخورد انگشتان با لنز و درنتیجه کثیف شدن دوربین را هم زیادتر کرده است.

با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ عزم خودش را جزم کرده تا گلکسی S10‌ را به این قابلیت نسبتا جدید مزین کند. هم‌چنین احتمال می‌رود سنسور تشخیص چهره سه بعدی یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی این گوشی پرچم‌دار خواهد بود که جایگزین اسکنر عنبیه چشم شود؛ چراکه این شرکت هنوز به تامین‌کننده‌های قطعات خود درخواست ساخت اسکنر عنبیه چشم را نداده و گمانه‌زنی‌ها در رابطه با آمدن سنسور تشخیص چهره سه بعدی زیادتر شده است. اپل سال گذشته به پیشواز این ویژگی رفت و گوشی آیفون X را به این قابلیت تحت عنوان Face ID مجهز کرد. اپل می‌گوید به لطف مجهز شدن آیفون X‌ به Face ID، احتمال خطا و سواستفاده به شدت کاسته شده است. اگرچه بعد از عرضه‌ی این گوشی حاشیه‌های زیادی درمورد باز شدن قفل گوشی توسط دوقلوهای هم‌سان یا افرادی با الگوی چهره‌ی مشابه با صاحب گوشی ایجاد شد.

پیش‌بینی‌ها درمورد گلکسی S10 از مجهز شدن این گوشی به صفحه نمایش ۵.۸ اینچی خبر می‌دهند. برادر بزرگ‌تر این گوشی یعنی گلکسی S10 پلاس احتمالا یک صفحه نمایش ۶.۲ اینچی خواهد داشت. گفته می‌شود گلکسی S10 در سه مدل احتمالی عرضه می‌شود؛ دو مدل با نمایشگر ۵.۸ اینچی و یک مدل ۶.۲ اینچی که نسخه پلاس است. بیشترین تفاوت این گوشی‌ها با هم در دوربین آن‌ّهاست. نسخه بیسیک احتمالا یک دوربین، نسخه میان‌رده دوربین دوتایی و مدل پلاس ۳ دوربین خواهد داشت. با این حال برای روشن شدن اطلاعات بیشتر درخصوص گوشی‌های جدید سامسونگ باید بیشتر منتظر بمانیم.

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه