گلکسی نوت ۹ در آتش؛ آیا کابوس نوت ۷ برای سامسونگ تکرار می‌شود؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گلکسی نوت 9

نیویورک پست از آتش گرفتن یک دستگاه گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۹ در داخل کیف دستی یک زن در نیویورک خبر داد. براساس این گزارش خانم Diane Chung هنگام کار کردن با گوشی گلکسی نوت ۹ خود متوجه افزایش دمای ناگهانی گوشی می‌شود؛ به طوری که از ادامه کار با گوشی منصرف شده و آن را در کیف دستی خود قرار می‌دهد. پس از چند لحظه متوجه خروج دود غلیظی از درون کیف دستی خود می‌شود. او پس از خالی کردن محتویات کیف درمی‌یابد که گوشی نوت ۹ آتش گرفته است. این حادثه کابوس نوت ۷ را برای سامسونگ یادآوری می‌کند.

خانم چانگ در دادخواستی که به دادگاه عالی کوئینز ارائه کرده، اعلام کرده است که پس از خالی کردن محتویات کیف، آتش‌سوزی همچنان ادامه داشته تا این که فردی به کمک او آمده و گوشی در حال سوختن را درون یک ظرف آب قرار داده تا آتش سوزی متوقف شود.

گلکسی نوت 7

در سال ۲۰۱۶ گزارش‌های مختلفی از انفجار و آتش گرفتن گوشی‌های گلکسی نوت ۷ منتشر شد. در پی این اتفاقات سامسونگ ناچار شد تولید این گوشی را متوقف کند. DJ Koh، رئیس بخش تلفن همراه سامسونگ در آن زمان ضمن عذرخواهی از مشتریان سامسونگ گفته بود که این اتفاق هرگز دیگر تکرار نخواهد شد. کوه پس از عرضه گلکسی نوت ۹ هم اعلام کرده بود:‌ باتری گلکسی نوت ۹ امن‌‌تر از همیشه است و کاربران دیگر در مورد باتری‌ها نگران نباشند.

در پی اتفاقی که برای خانم چانگ رخ داد سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ امنیت کاربران سامسونگ برایش بسیار مهم است و کیفیت گوشی‌های گلکسی موجود در ایالات متحده را تضمین می‌کند. در این بیانیه همچنین اعلام شده که تا قبل از این اتفاق گزارش مشابهی در مورد گلکسی نوت ۹ منتشر نشده بود و در حال تحقیق روی این موضوع هستیم.

ممکن است این حادثه یک اتفاق غیر طبیعی باشد و لزوما نشان‌دهنده‌ی نقص فنی در تمام گوشی‌های نوت ۹ نیست؛ اما اگر اتفاقات مشابهی پیش بیاید کابوس نوت ۷ برای سامسونگ تکرار خواهد شد و احتمالا آینده گوشی‌های نوت را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

منبع:‌ Cnet

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. سجاد

    من قبلا سامسونگی تیر بودم،ولی الان طرفدار هوآوویم،پدر مادرمون نیستن که روشون تعصب داشته باشیم،اپل و سامسونگ جز بالا بردن قیمت گوشی چه پیشرفتیو این چند ساله در زمینه گوشی ارائه کردن ؟

  2. علی

    تعصبی نباشید وکوته فکر
    نوشتن که آتیش گرفته واقعیت رونمیشه انکارکرد یه تنه هم به اونایی که نوت ۹ بالاتراز آیفون xمیدونن
    وبعضی هام توکامنت نوشتن برندای دیگر آدم اجیر کردن جمش کن باو مگه بچه بازی

  3. Mahdi64333 Mahdi64333

    پیش به سوی سیل meme های جدید.

  4. سپهر

    بدترین نقطه ضعف سامسونگ الان شده نوت ۷ی که شکست خورد. یه لحظه فکرصو بکنید، سامسونگ داشت با نوت ۷ اپل و بقیه شرکت هارو به زانو درمی‌آورد و قطعا تا نسخه۹ که این روزا تو بازاره همه رقیب‌هارو کنار زده بود!
    این بازار بازار حذف رقیب و بازی های کثیفه! بعله. صدها آیفون آتیش گرفتن. هزاران هواوی باتریشون باد کرد. رسانه‌ای شد؟ ایا اونا وسیله تخریب شرکتشون شد؟! نه! چون رقیباشون صحنه‌سازی و شایعه پراکنی نمیکنن. این خانوم هم از کجا معلومه که آتیش گرفتن گوشیش صحنه‌سازی نبوده؟ آیا گوشی که سوخته شده رو میشه دوباره روشن کرد و اشکالش رو دید؟ نه! پس از کجا میدونین مقصر سامسونگه؟ آدمی که یه بار هم دستورالعمل گوشی مبتنی بر خنک کردن و ترک گوشی در جای امن حین گرم شدن اون رو نخونده، چطور میتونه معترض باشه؟ ایشون حتی نحوه کار با گوشی جوری که گرم نشه رو هم بلد نبوده! پس… منطقیه، نه؟

    1. سپهر

      کدوم ایفون تا حالا سوخته یا باتریش باد کرده؟

      1. سعید

        خیلیهاش سوخته…میتونی گوگل کنی ببینی

    2. shahabmp

      عزیز من خود سامسونگ روی نوت ۷ تحقیق کرد و به این نتیجه رسید که باتری هاش مشکل دارن و عذرخواهی کرد و جمعشون کرد. این توهمات بندازید دور یکم اطلاعاتتونو بجاش بیشتر کنید!! آیفون هم آتیش میگیره ولی با توجه به میزان فروش آیفون در برابر نوت و تعداد گوشی هایی که آتیش گرفته اون آتیش سوزی ها نقص های موردی بودن نه مشکل از خط تولید!!!

  5. ماهان

    برای سامسونگ پاپوش درست کردن

  6. Sh.m 4

    فکر کنم شایعه یا صحنه سازی باشه چون سامسونگ باید با کلی ازمون و خطا باتری رو ارتقا داده باشه اونم به چهار هزار میلی امپر تازه این خانم گفته موقع کار کردن گوشی دماش بیش از حد افزایش داشته پس سیستم خنک کننده مایع جدید این وسط چیکاره بوده ؟

  7. پژمان

    بعضی مواقع شرکت های رقیب میان ادم اجیر میکنن و صحنه سازی و جو سازی میکنن
    در هر حال در همه وسایل الکترونیکی نقص فنی وجود داره ممکنه بسوزه یا از کار بیافته همان ابتدای کار وگرنه گارانتی چه معنی داره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه