کدام کمپانی جایگزین شیائومی می‌شود؟

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
شیائومی

زمانی که یک شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند مشهور می‌شود، افزایش قیمت محصولات آن برای افزایش سود بیشتر یک موضوع اجتناب‌ناپذیر به حساب می‌آید. این اتفاق برای هواوی رخ داد و از قیمت‌گذاری دوران گوشی Ascend P6 فاصله گرفت و دیگر پشت سر خود را نگاه نکرد و وان‌پلاس هم یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در مسیر همین رویکرد قدم برمی‌دارد. حالا، شیائومی که به عرضه‌ی گوشی‌های مقرون به صرفه شهرت دارد، ظاهراً قصد دارد قیمت گوشی‌های خود را افزایش دهد.

مدیرعامل این شرکت چندی قبل طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که در آینده‌ی نزدیک، احتمال افزایش قیمت گوشی‌های شیائومی وجود دارد. اگرچه هنوز چنین تصمیمی رسماً اعلام نشده، ولی این موضوع ما را به فکر واداشت که در صورت تحقق این موضوع، کدام شرکت می‌تواند جای شیائومی را به‌عنوان سازنده‌ی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه ولی بسیار باکیفیت پر کند. اولین کمپانی که به ذهن خطور می‌کند، Realme است.

رشد قابل توجه Realme

برند Realme که در ابتدا زیرمجموعه‌ی اوپو بود، در سال ۲۰۱۸ به یک کمپانی مستقل بدل شد و در سال گذشته با عرضه گوشی‌های مختلف مانند Realme 1 که با قیمت ۱۱۰ دلاری به فروش می‌رسد، توانست سروصدای زیادی راه بیندازد. این کمپانی در ادامه گوشی‌های Realme 2 و Realme C1 و گوشی سلفی محور Realme U1 را عرضه کرد. نکته‌ی قابل توجه در مورد این گوشی‌ها این است که همه‌ی آن‌ها با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار روانه‌ی بازار شده‌اند.

شیائومی

با توجه به این رویکرد، کسب مقام سوم در جشنواره فروش دیوالی هند چندان تعجب‌آور نیست. علاوه بر این، در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ این کمپانی موفق شد ۸ درصد از سهم بازار بسیار بزرگ هند را از آن خود کند که برای یک کمپانی که کمتر از یک سال در بازار مذکور حضور داشته، آمار بسیار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه گفته می‌شود بیش از ۳۱۱ هزار واحد از گوشی Realme 3 طی هفته‌های گذشته در هند به فروش رسیده، ظاهراً در سال جدید این کمپانی می‌تواند سهم بازار خود را بیش از پیش افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: حالت شب می‌تواند کیفیت دوربین گوشی‌های میان‌رده را شگفت‌انگیز کند

کمپانی Realme همچنین در تلاش است به غیر از فروش آنلاین، بر فروش آفلاین هم سرمایه‌گذاری کند و گوشی‌های خود را در فروشگاه‌های ۱۵۰ شهر هند عرضه کند. در همین زمینه می‌توانیم به رویکرد صرفاً آنلاین شیائومی برای فروش گوشی‌های خود اشاره کنیم که در نهایت این شرکت تصمیم گرفت حضور آفلاین خود را افزایش دهد.Realme هم با بهره‌گیری از این تجربه، می‌خواهد هرچه زودتر گوشی‌های خود را به‌صورت فیزیکی در فروشگاه‌های مختلف ارائه دهد تا با این کار سهم بازار گوشی‌های این کمپانی در مناطق مختلف افزایش پیدا کند.

شیائومی

یکی از چالش‌های بسیار مهم پیش روی Realme، موضوع سهم بازار در دیگر کشورها است. شیائومی در چند سال اخیر برای این موضوع بودجه هنگفتی را به‌خصوص برای اروپا و چندین کشور آسیایی هزینه کرده است. این حرکت البته برای شیائومی موفقیت‌آمیز بوده و طبق گزارش‌ها، گوشی‌های شیائومی در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸، مقام چهارم بازار اروپا را از آن خود کرده‌اند.

Realme هم قصد دارد وارد بازار جنوب شرق آسیا و خاورمیانه و آفریقا شود. اما توسعه‌ی کسب‌وکار مقوله‌ی بسیار حساسی محسوب می‌شود و اگر Realme در این زمینه درست عمل نکند، متحمل شکست سختی می‌شود و این صنعت سرشار از شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی توسعه با مشکلات متعدد مواجه شده‌اند.

دیگر چه شرکتی می‌تواند جای شیائومی را پر کند؟

البته Realme تنها شرکتی نیست که می‌تواند به‌عنوان جایگزین شیائومی در بازار مطرح شود و در این زمینه می‌توانیم به HMD Global اشاره کنیم که با عرضه گوشی‌های نوکیا موفق شده توجهات زیادی را جلب کند. علاوه بر قیمت‌های بسیار مناسب بسیاری از گوشی‌های نوکیا، نباید آپدیت‌های به‌موقع اندروید و پشتیبانی از اندروید خالص را از قلم بیندازیم که در اکوسیستم اندروید چنین موضوعی کمتر مشاهده می‌شود.

البته شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ و هواوی هم وجود دارند که هر دو آن‌ها مشغول رقابت سخت برای نگه داشتن و تصاحب بزرگ‌ترین بخش بازار هستند. سامسونگ برای اینکه بتواند با شرکت‌هایی مانند شیائومی رقابت کند، به عرضه‌ی گوشی‌های جدید در سری گلکسی A روی آورده که در کنار قیمت نه‌چندان بالا، از ویژگی‌های قابل توجهی بهره می‌برند. در ضمن گوشی‌های سری گلکسی M هم مشخصاً بازار گوشی‌های پایین‌رده را هدف گرفته‌اند. هواوی هم همچنان به ساخت گوشی‌های میان‌رده مقرون‌به‌صرفه شهرت دارد و اگر می‌خواهد این بازار را از دست ندهد و به سرنوشت سامسونگ دچار نشود، باید بر وسوسه افزایش قیمت آن‌ها غلبه کند.

شیائومی

در نهایت هم باید خاطرنشان کنیم که شاید شیائومی قصد دارد فقط قیمت گوشی‌های این برند را بالا ببرد و با توجه به معرفی برندهای ردمی و پوکوفون، عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه را به این برندها واگذار کند. در همین زمینه می‌توانیم به گوشی‌های ارزان‌قیمت ولی بسیار فوق‌العاده ردمی نوت ۷ و پوکوفون F1 اشاره کنیم که توانسته‌اند فروش بسیار بالایی داشته باشند و در بازارهای مختلف مورد توجه قرار بگیرند. به همین خاطر شاید شیائومی بعدی، برندهای زیر مجموعه شیائومی باشند.

به نظر شما کدام شرکت می‌تواند تاج‌وتخت گوشی‌های ارزان‌قیمت ولی باکیفیت را از آن خود کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: گوشی ایده‌آل از بدنه پلاستیکی و نمایشگر HD بهره می‌برد

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه