گوشی ایده‌آل از بدنه پلاستیکی و نمایشگر HD بهره می‌برد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
گوشی

در چند سال گذشته (یا شاید حتی کل تاریخ تکنولوژی گوشی‌ها) ما به دنبال بهترین گوشی مجهز به بیشترین مقدار حافظه رم، سریع‌ترین پردازنده، سنسور دوربین دارای بیشترین مگاپیکسل بوده‌ایم و هرچه این اعداد بالاتر باشد، احساس رضایت ما هم افزایش پیدا می‌کند. البته چنین خواسته‌ای کاملاً طبیعی است؛ زیرا گوشی ها در ابتدا قابلیت چندانی نداشتند، نمایشگر آن‌ها بسیار کوچک و بی‌کیفیت بود و دوربین‌های اولیه موجود در این گجت‌ها هم حرف چندانی برای گفتن نداشتند. اما حالا، به جایی رسیده‌ایم که حتی ارزان‌ترین گوشی‌ها هم عملکرد و مشخصه‌های قابل توجهی دارند. ولی ما، همچنان تغییری نکرده‌ایم و کماکان به دنبال بیشتر و بهتر هستیم. شرکت‌های سازنده هم با بهره‌گیری از این خواسته‌ی کاربران، در چند سال گذشته به ارائه‌ی گوشی‌های جدید مجهز به بهبودهای جزئی ولی با قیمت‌های نجومی روی آورده‌اند. تا همین چند سال قبل، خرید گوشی ۱۰۰۰ دلاری برای بسیاری از کاربران غیرقابل تصور بود اما حالا در سرتاسر جهان بسیاری از این افراد بدون اینکه خم به ابرو بیاورند، چنین گوشی‌هایی را به راحتی خریداری می‌کنند.

اما در نهایت، بخش عمده‌ای از این افراد به بسیاری از مشخصه‌های پر زرق‌وبرق به هیچ‌عنوان نیازی ندارند. به‌عنوان مثال، رزولوشن Quad HD اگرچه به‌عنوان یک مشخصه بسیار مهم در تبلیغات گوشی‌ها ذکر می‌شود، اما اگر اهل استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی نباشید، بسیاری از افراد تفاوت بین رزولوشن‌های Quad HD و Full HD را احساس نمی‌کنند. در رابطه با عدم تشخیص تفاوت بین این رزولوشن‌ها، بررسی‌هایی هم صورت گرفته و در بیشتر این آزمایش‌ها، اکثریت کاربران نتوانسته‌اند تفاوت بین این رزولوشن‌ها را بیان کنند.

آیفون XR؛ آیفون محبوب مجهز به نمایشگر رزولوشن پایین

گوشی

در سال ۲۰۱۸، آیفون XR عرضه شد که از نمایشگری با رزولوشن ۸۲۸ در ۱۷۹۲ بهره می‌برد؛ این رزولوشن فقط اندکی بهتر از HD به حساب می‌آید. بعد از معرفی آن، برخی از یوتیوبرها در ویدیوهایی به تمسخر این گوشی پرداختند و مشخصاً رزولوشن پایین نمایشگر این گوشی را به سخره گرفتند. اما برای همین گوشی، بررسی‌های انجام شد و بسیاری از کاربران حتی این نمایشگر HD را به نمایشگرهای باکیفیت پایین‌تر ولی مجهز به رزولوشن Full HD ترجیح دادند. در نهایت باید بگوییم که همین رزولوشن پایین‌تر که بسیاری از کاربران قادر به تشخیص تفاوت آن نیستند، نقش مهمی در افزایش عمر باتری این گوشی داشته و آیفون XR از بهترین دوام باتری در بین دیگر آیفون‌ها بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: مقایسه صفحه‌نمایش اولد و LCD آیفون‌ها

آیا بدنه پلاستیکی واقعاً بد است؟

گوشی

یکی دیگر از موفق‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸، پوکوفون F1 شیائومی بود که از بدنه پلاستیکی استفاده می‌کند. این یعنی با استفاده از این گوشی، دیگر شاهد به جا ماندن اثر انگشتان نخواهیم بود و در ضمن دوام بالای چنین بدنه‌ای را نباید از قلم بیندازیم. گوشی‌های وان‌پلاس به ارائه‌ی ویژگی‌های پرچم‌داران ولی با قیمت مناسب شهرت دارند اما شیائومی با عرضه این گوشی ۳۰۰ دلاری به راحتی توانست این عنوان را از گوشی‌های وان‌پلاس بگیرد. بخشی از این قیمت ارزان، به لطف استفاده از بدنه ارزان پلاستیکی امکان‌پذیر شده است. در ضمن، با توجه به اینکه بسیاری از کاربران از کیس‌های محافظ برای گوشی‌های خود استفاده می‌کنند، جنس بدنه گوشی چه اهمیتی برای این افراد دارد؟

بیشتر بخوانید: از گوشی شیائومی پوکوفون F2 چه انتظاراتی داریم؟

در کنار گوشی‌های لوکس، به گوشی‌های قابل استفاده توجه شود

اگرچه گوشی‌های لوکس و گران‌قیمت طرفداران بسیار زیادی دارند، اما بهتر است شرکت‌ها در این میان، به فکر ساخت گوشی‌های باکیفیت مجهز به بهترین تراشه‌ها و دوربین‌ها ولی فاقد مشخصه‌های پر زرق‌وبرق هم باشند. چرا نباید گوشی‌های مجهز به بدنه‌ی پلاستیکی و نمایشگر HD ساخته شود که از لحاظ عملکرد و عمر باتری حرف زیادی برای گفتن داشته باشند؟ تصور کنید از گوشی هوشمندی استفاده می‌کنید که از عمر باتری ۲ تا ۳ روزه بهره می‌برد. گوشی هوشمند رده‌بالا مجهز به بدنه‌ی پلاستیکی را تصور کنید که می‌توانید با خیال راحت و بدون استفاده از کیس از آن‌ها استفاده کنید و در صورت افتادن از فاصله‌ی کم هم اتفاقی برای آن نیفتد.

چرا ما فکر می‌کنیم که یک گوشی ایدئال باید از ویژگی‌های پرسروصدا و ظاهر بسیار نوآورانه‌ای بهره ببرد؟ آیا یک گوشی ایدئال گجتی نیست که علاوه بر قابلیت‌های جذاب، باتری آن به‌راحتی چند روز دوام بیاورد و بدنه آن هم در برابر ضربات و افتادن‌ها تا حد زیادی مقاوم باشد؟ شاید وقت آن رسیده که اولویت‌هایمان را تغییر دهیم و بر روی چیزهایی تمرکز کنیم که واقعاً فایده دارند، نه اینکه صرفاً برای چند روز نگاه‌ها را به خود خیره می‌کنند.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar سیدحسین هاشمی رهق

    موافق حرفاتم
    متاسفانه موبایل داره از یک ابزار کاربردی روزانه به وسیله لوکس تبدیل میشه

  2. Avatar محمد

    قشنگ زدین تو خال
    مخصوصا اون قسمت استفاده از محافظ رو خوب اومدید
    اکثرا طرف پول اضافی میده کلی ذوق میکنه گوشی با جنس شیشه می‌گیره همون موقع کاور پلاستیکی میندازه روش :))

  3. Avatar مهدی

    از نوع نگرش و دیدگاه شما لذت بردم حقیقت بهتر از ماسک پر زرق و برق است

  4. Avatar محمد.ع

    باطری رو شدیدا موافقم عمر باطری ها به طور کلی و مصرف روزانه شارژ توسط گوشی کم شده

  5. Avatar مهراد

    یکی از دلیلای اینکه گوشیم s5 و عوض نمیکنم همینه
    پرچمدار صفحه نمایل full HD بدنه پلاستیکی و کیفیت یک پرچمدار زمان خودش . چون اخرین گوشی پرچمدار بود که بدنه پلاستیکی داشت

  6. Avatar amir hossein

    شدیدا موافقم . گوشی که از نظر بنده جالب و هیجان انگیز خواهد بود یک دوربین ولی خیلی با کیفیت ، بدون دوربین سلفی ، مانیتور بین ۵.۵ تا ۶ ، باتری گرافینی خیلی قوی ، قابلیت شارژ شدن خودکار ، بدنه پلاستیکی خیلی با دوام ، مقدار رم واقعا قابل استفاده که الان ۴ گیگ هست ، حافظه داخلی منطقی و سیستم پردازشی متوسط و کارآمد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه