گوشی‌های ویندوز فونی جدید از ویندوز دسکتاپ استفاده می‌کنند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امروز صبح در خبرها به این موضوع اشاره شده بود که مایکروسافت از تراشه‌های لپ‌تاپی ساخت شرکت اینتل روی گوشی‌های جدیدش استفاده خواهد کرد. حتی احتمال می‌رفت که ویندوز دسکتاپی روی این گوشی استفاده شود. حالا به نظر می‌رسد که این شایعات صحت داشته‌اند. براساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده، این گوشی توسط شرکت دل در حال ساخت است که از یک مدل آزمایشی تراشه‌های X86 شرکت اینتل استفاده کرده است.

براساس اطلاعات قرار گرفته در سایت Thurrott.com تصاویری که از گوشی ویندوزفونی جدید لو رفته بود، واقعی بودند و مربوط به یک محصول آزمایشی می‌شوند که شرکت دل آن را ساخته است. محصولی که از تراشه‌ی X86 اینتل بهره می‌برد. البته ایوان بلس در اکانت توییترش گفته بود بعید به نظر می‌رسد از تراشه‌های لپ‌تاپی روی یک گوشی استفاده شود؛ چرا که این پردازنده‌ها گرمای زیادی تولید می‌کنند و برای خنک کردن آن‌ها نیاز به فن خواهد بود. حالا مشخص شده که شرکت دل توانسته این تراشه‌ی لپ‌تاپی را در قالب یک تلفن همراه هوشمند قرار دهد و حتی با آن تماس تلفنی برقرار کند. با اتصال این گوشی به داک مخصوص هم می‌توان نسخه‌ی کامل ویندوز ۱۰ را روی صفحه‌های نمایش بزرگ‌تر مشاهده کرد.

شرکت دل از آنجایی که خودش لپ‌تاپ و کامپیوترهای ویندوز تولید می‌کند، توانسته معماری یک کامپیوتر شخصی را در قالب تلفن‌های همراه هوشمند پیاده‌سازی کند. حالا باید ببینیم که این پروژه چه زمانی عملی می‌شود و آیا شاهد چنین محصولی در بازار خواهیم بود؟ اینکه بشود ویندوز ۱۰ دسکتاپ را روی موبایل اجرا کرد، اقدام جالب توجهی خواهد بود.

منبع: MSPoweruser

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar farid

    معماری جدید این گوشی ها توانایی اجرای برنامه های دستکتاپ را خواهند داشت نه اینکه ویندوز دستکتاپ روی گوشی نصب شود !

    1. Avatar مهرشاد

      برادر ویندوز دکستاپ روش نصب میشه منکه الان منتظرم بیاد بیرون تا با همه ای وسایلاش بخرم چون هرچی خونه دارم دله

  2. Avatar سان.

    به نظرم جالب نیست
    گوشی، گوشیه
    لپ‌تاپ، لپ‌تاپه

  3. Avatar مهدی کریمی

    خودشه، مایکروسافت باید برای بقا به سمت بازار موبایل حرکت کنه. آینده از آن اسمارت فون هاست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه