گوشی شیائومی می ۱۰e با پردازنده اگزینوس ۹۹۰ در گیک‌بنچ رویت شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
شیائومی می 10e

روز گذشته یک گوشی با نام می ۱۰e در بنچمارک گیک‌بنچ دیده شده که بسیاری‌ها را غافلگیر کرد. اما ظاهرا یک مسئله بسیار مهم‌تر نیز در رابطه با این محصول وجود داشته و آن هم پردازنده بکار رفته در آن است. اینطور که به نظر می‌رسد، همان پردازنده‌ای که در سری اس ۲۰ سامسونگ بکار رفت قرار است این بار در نماینده‌ای از شیائومی حضور داشته باشد.

شیائومی تا این لحظه محصولات نسبتا زیادی را از سری می ۱۰ راهی بازار کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به می ۱۰، می ۱۰ پرو و می‌ ۱۰ لایت اشاره کرد. به عنوان عضو آخر، این شرکت از محصولی دیگر تحت عنوان می ۱۰ نسخه جوانان (Mi 10 Youth Edition) نیز رونمایی کرد اما ظاهرا باز هم قرار است شاهد انتشار نماینده دیگری از این سری باشیم.

گوشی جدیدی که در بنچمارک دیده شد، می ۱۰e نام دارد. این نکته خود به اندازه کافی عجیب بود و لذا پردازنده بکار رفته در آن نیز همه چیز را عجیب‌تر کرد. تاکنون ندیده بودیم شیائومی چنین نامی را برای محصولات خود بکار گیرد. مهم‌تر اینکه تا به این لحظه ندیده بودیم شرکت سازنده گوشی هوشمند نظیر سامسونگ که سازنده پردازنده نیز به حساب می‌آید و اتفاقا بخشی از گوشی‌هایش را به پردازنده‌های اختصاصی خود مجهز می‌کند، به شرکت رقیب، اجازه استفاده از چیپست‌های خود را بدهد. آن هم نه چیپست میان‌رده؛ اگزینوس ۹۹۰ در واقع همان پردازنده‌ای است که سری اس ۲۰ به آن مجهز شده‌اند و اینکه ببینیم شیائومی قرار است از آن استفاده کند کمی عجیب است.

بیشتر بخوانید: طراحی گوشی جدید شیائومی با دوربین سلفی زیر نمایشگر فاش شد

شیائومی می 10e

حال سوال اینجاست که شیائومی اصلا چرا می‌خواهد از این پردازنده گران قیمت در محصول غیر پرچم‌دار خود استفاده کند؟ بحث قیمت را که نادیده بگیریم، از لحاظ قدرت نیز اخیرا ویدئویی منتشر شد که نشان می‌داد ردمی نوت ۸ پرو با پردازنده هلیو G90T از شرکت مدیاتک، پا به پای گلکسی اس ۲۰ با اگزینوس ۹۹۰ پیش رفت. این در حالیست که زیر ۲۰۰ دلار قیمت دارد.

امتیاز کسب شده توسط می ۱۰e تقریبا مشابه همان امتیازی است که سری گلکسی اس ۲۰ در این بنچمارک کسب کرد؛ ظاهرا شیائومی واقعا قصد دارد محصولی را مجهز به اگزینوس ۹۹۰ راهی بازار ‌کند. با این اوصاف همه این موارد ممکن است یک شایعه باشد و بنابراین بهتر است فعلا آن را باور نکنیم. بارها پیش آمده که برخی‌ها نام یک سری محصول را از طریق فتوشاپ در کنار امتیاز بنچمارک قرار می‌دهند پس اینکه شیائومی می‌خواهد از اگزینوس ۹۹۰ به عنوان قلب تپنده محصول جدید خود بهره ببرد می‌تواند کاملا یک شایعه بی اساس باشد.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ واقعا اجازه استفاده از پردازنده بالارده خود را به شیائومی می‌دهد؟ و یا اصلا شیائومی بین تمام مدل‌های موجود در بازار، قصد دارد سراغ پردازنده‌ای بیاید که کاربران از آن رضایت کافی ندارند؟ باید منتظر ماند و دید در آینده نزدیک چه پیش خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: گلکسی اس ۳۰ اولترا احتمالا با دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی عرضه می‌شود

منبع: notebookcheck

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سیامک

    انا الله واناالیه راجعون
    بدینوسیله به استحضار میرساند درگذشت مرحوم مغفور حاج می شیائومی شرکت تازه نفس و خوش درخش جدید صنعت موبایل که تازگی ها کاربران زیادی را به خود اختصاص داده بود به ملکوت اعلی پیوست علت مرگ ،ویروس اکسینوس ۹۹۰ سامسونگ، این بیماری در گوشی های سامسونگ دیده شده و بعد از مرگ تعدادی از گوشی های سامسونگ و بزرگان سامسونگ حاج اولترا ۲۰ پرچمدار و حاج پرو اس بیست و تب کردن ای بیست اولترا و داغ شدن شدید و تب چهل درجه و سبز و زرد شدن صورت حاج اولترا و از نفس افتادن و انرژی از دست دادن آنها فکر چاره ای شد و حاج سامسونگ رو به بیمارستان کوالکام آمریکا بخش اسنپ دراگون برده و بعد از مداوا و جمع کردن آبروی سامسونگ توسط پزشکان آمریکایی این ویروس خطرناک به حاج می شیائومی سرایت کرده و این مرحوم از دنیای ستارگان موبایل و طرفدارانش خداحافظی کرد ، به همین مناسبت طرفداران این محصول از خرید هر گونه گوشی شیائومی خودداری کرده و تا زمانی که این ویروس خطرناک بیرون نرفته از گوشی های با کیفیت هواوی ، اپل ، نوکیا ، اچ تی سی استفاده خواهند کرد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه