گوشی میزو Zero معرفی شد؛ بدون هیچ پورت یا دکمه‌ای!

۳ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

تیتر مطلبی که خواندید، درست است. شرکت میزو امروز یک گوشی معرفی کرد که نه تنها هیچ دکمه‌ای در اطراف آن وجود ندارد، بلکه هیچ پورتی اعم از پورت هدفون یا حتی پورت USB-C، روی این گوشی دیده نمی‌شود. معرفی چنین گوشی‌هایی چیزی است که ابتدا چینی‌ها سراغ آن رفته‌اند و جالب است بدانید که فردا هم شرکت ویوو قصد دارد گوشی مشابه و بدون پورت معرفی کند. اما میزو توانست گوی سبقت را از هموطن خود برباید و با گوشی Zero، اولین گوشی بدون پورت دنیا را معرفی کند.

همانطور که گفتیم، این گوشی به پورت هدفون و یا حتی پورت USB-C مجهز نیست و اگر برایتان سوال شده که چطور باید این گوشی را شارژ کرد، جواب در شارژر بی‌سیم خلاصه می‌شود. میزو برای این گوشی یک شارژر بی‌سیم ۱۸ واتی در نظر گرفته است که سریع‌تر از شارژر بی‌سیم ۱۰ واتی گوگل برای پیکسل ۳ است.

فکر جایگاه سیم کارت را هم از ذهن‌تان دور کنید! این گوشی به سیم‌کارت‌های داخلی eSIM مجهز است که پیش از این، این نوع سیم‌کارت‌ها را به عنوان سیم کارت دوم در آیفون XS و XR دیده بودیم. این یعنی شما نیاز به سیم کارت فیزیکی ندارید چرا که یک سیم کارت کوچک روی برد دستگاه نصب شده است. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی نیز در این گوشی وجود ندارد.

میزو حتی دکمه‌های فیزیکی دستگاه را هم حذف کرده است و باید با دکمه‌های مجازی، صدای گوشی را کم و زیاد کنید. این رویه ما را یاد گوشی اچ تی سی U12 Plus می‌اندازد که این گوشی نیز هیچ دکمه فیزیکی ندارد و به جای آن دکمه‌هایی شبیه به دکمه هوم آیفون ۷ دارد. البته دکمه‌های مجازی HTC اصلا واکنش خوبی از طرف کاربران دریافت نکرد و باید ببینیم گوشی میزو Zero چه بازخوردی دریافت می‌کند. خود میزو که ادعا می‌کند موتور ویبره این گوشی آنقدر قدرتمند است که حس دکمه‌های واقعی را القا کند.

تمام این‌ها یعنی با یک گوشی یکپارچه روبرو هستیم که از بدنه سرامیکی ساخته شده است. و بله با حذف تمام این پورت‌ها، این گوشی توانسته به سادگی گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار کسب کند چراکه هیچ پورتی در گوشی وجود ندارد که میزو بخواهد آن‌ها در برابر ورود آب مقاوم کند.

اما با این اقدام، چه چیزهایی را کاربران از دست می‌دهند؟ اول از همه اینکه شارژرهای سیمی می‌توانند بسیار سریع‌تر از شارژ بی‌سیم باشند. نکته بعدی این است که هیچ راهی برای وصل کردن این گوشی به کامپیوتر وجود ندارد. نبود جایگاهی برای سیم‌کارت فیزیکی نیز دردسر بزرگی است که برای مثال باعث می‌شود این گوشی در کشور ما غیر قابل استفاده باشد چرا که هنوز اپراتورهای موبایلی ما از eSIM پشتیبانی نمی‌کنند.

میزو قرار است تا ساعاتی آینده به طور مفصل‌تری این گوشی را معرفی کند و مشخصات سخت‌افزاری آن را اعلام کند. در حال حاضر صرفا چند عکس و اطلاعاتی که گفتیم منتشر شده و برای مثال هنوز نمی‌دانیم که پردازنده این گوشی، چه چیزی خواهد بود. شما درباره ایده گوشی‌های بدون پورت چه فکر می‌کنید؟

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar علی مهتری

    بنده از گوشی های شرکت میزو استفاده کردم بسیار باکیفیت هستن بهتون بگم از شیاومی و هواوی بهتر هستن، رابط کاربری فلایمی جزو سه تا رابط کاربری اندروید هست، این گوشی هم به عنوان اولین گوشی بدون پورت معرفی شد، باید به میزو تبریک بگیم

  2. Avatar مجید

    یه زمانی گوشیها دکمه ای بود وقتی لمسی شد همه شاکی شدن ولی کسی نتونست جلوی پیشرفت تکنولوژی رو بگیره و خودشون رو سازگار کردن . الان هم کسی نمیتونه جلوی پیشرفت علم رو بگیره . اونهای که نمتونن با پیشرفت علم ارتباط برقرار کنن چند وقتی دیگه مجبور میشن قبول کنن و چاره ای ندارن . پس خواهشا کسی از پیشرفت علم دلخور نشه …

  3. Avatar محسن

    به همین برکت قسم این گوشی یه مذخرف به تمام معناست یه حرکت جدید و غیر مهندسی فقط جدیده همین اونم تو زمانی که گدجت ها دارن به سمت همه کاره شدن و سهولت جهت میگیرن این زده ترکونده رفته مثلا نداشتن کلید بکوارد فیزیکی در اپل برای کاربرهای اندروید و عادت نکرده بهش هنوز هم آزار دهندست اونوقت فکر کنید گوشیتون حتی دکمه هوم هم نداره حتی به حالت مغناطیسی به هیچ دستگاهی بدون نیاز به وای فای و بلوتوث کانکت نشه هیچ هارد و فلشی به گوشیتون نخوره همه جا یه شارژر بی سیم همراهتون باید باشه میخوای صدا رو کم کنی باید حرکت خاصی روی صفحه انجام بدی میخوای قفل یا باز کنیدگوشیتو دستت خیسه وتاچ نمیشناسه یه داستان دیگست امکان نداره اینگوشی به جایی برسه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه