گوشی وان پلاس ۶ به صورت رسمی رونمایی شد

۲۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
وان پلاس ۶

وان پلاس ۶ با بهره‌گیری از مشخصه‌های جذاب، می‌خواهد در مقایسه با رقبا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. هرچند این گوشی از یک بازطراحی انقلابی بهره نمی‌برد، اما باید این نکته را هم خاطرنشان کنیم که اصول کلی شرکت وان‌پلاس همواره ارائه‌ی یک پرچم‌دار باکیفیت نه‌چندان گران‌قیمت بوده است.

این گوشی از نمایشگر AMOLED ۶.۲۸ اینچی بهره می‌برد که بزرگ‌ترین نمایشگر استفاده شده در بین گوشی‌های وان‌پلاس محسوب می‌شود. نسبت تصویر این نمایشگر ۱۹:۹ است و به لطف کم‌حاشیه بودن آن، بدنه‌ی وان پلاس ۶ هم‌اندازه‌ی گوشی وان‌پلاس ۵T است. این نمایشگر از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ بهره می‌برد و همچنین مجهز به دو طیف رنگ sRGB و DCI-P3 است.

با استفاده از دوربین این گوشی می‌توان از فیلمبرداری ۴K اسلوموشن با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه لذت برد. همچنین با رزولوشن ۷۲۰p می‌توان برای ۳.۷۵ ثانیه با سرعت ۴۸۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کرد. فیلمبرداری از طریق سنسور اصلی ۱۶ مگاپیکسلی انجام می‌شود که در مقایسه با دوربین ۵T، ۱۹ درصد بزرگ‌تر است. دوربین‌های این گوشی مجهز به لرشگیر اپتیکال هم هستند و باید به سنسور دوربین ثانویه هم اشاره کنیم که از نوع ۲۰ مگاپیکسلی است. علاوه بر امکانات نرم‌افزاری پیشرفته برای عکاسی، نباید الگوریتم جدید و پیشرفته‌ی مربوط به عکاسی HDR را از قلم بیندازیم.

از آنجایی که تمام پرچم‌دارهای جدید از قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی بهره می‌برند، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی وان پلاس ۶ هم با بهره‌گیری از این الگوریتم‌ها، می‌تواند حالت بوکه را شبیه‌سازی کند. اگر اهل استفاده از حسگر اثر انگشت نباشید، می‌توانید برای این کار از دوربین سلفی استفاده کنید و این دوربین، چهره‌ی کاربر را در عرض ۰.۴ ثانیه شناسایی می‌کند.

بدنه‌ی وان پلاس ۶ از شیشه و فلز تشکیل شده و در سه رنگ مشکی شفاف، مشکی مات و سفید ابریشمی (البته به‌صورت محدود) عرضه می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده، این گوشی از استاندارد ابتدایی مربوط به ضدآب هم بهره می‌برد. البته در مراسم رونمایی به استاندارد IP مربوط به این موضوع اشاره‌ای نشد، اما با توجه به صحبت‌های مطرح شده، احتمالا این گوشی مجهز به استاندارد IP54 است.

تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ قلب تپنده‌ی این گوشی محسوب می‌شود و مدل‌های مختلف آن از ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند و حافظه‌ی داخلی گران‌ترین مدل آن هم ۲۵۶ گیگابایت است. همچنین، در این مدل هم خبری از پشتیبانی از کارت microSD نیست. باتری یکی از معدود مواردی است که نسبت به مدل قبلی بدون تغییر باقی مانده؛ ظرفیت این باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از فناوری «دش شارژ» (Dash Charge) بهره می‌برد. نکته‌ی قابل توجه این است که در این گوشی هم به رغم استفاده از بدنه‌ی شیشه‌ای، خبری از پشتیبانی از شارژ بی‌سیم نیست.

منبع: gsmarena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar احمد توسلی

    انشاءالله که دیجیکالا بیاره ما هم بخریم.

  2. Avatar رضا

    حیف که این برندو نمیارین تو فروشگاه!!!

  3. Avatar کاوه

    لطفا گوشی های oneplus رو با گارانتی برای فروش بیارید.
    بعضی موقه ها یه گوشیای عجیب غریبی میارین که هیچکی اسمشو نشنیده بعد وان پلاس رو نمیارید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه