گوشی ۴ دلاری Freedom 251 تقلبی از آب درآمد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

تعدادی از گوشی‌های Freedom 251 به دست کاربران رسیده اما عکس‌هایی از این محصول روی اینترنت منتشر شده که تقلب در تولید این محصول را نشان می‌دهد. این تصاویر نشان می‌دهند که کیفیت طراحی و تولید این دستگاه بسیار پایین است، نوشته‌های روی آن به راحتی خراشیده می‌شوند ودر زیر این نوشته‌ها متن دیگری دیده می‌شود که شرکت Adcom Ikon 4 را به عنوان نام شرکت اصلی تولیدکننده‌ی دستگاه نشان می‌دهد.

گوشی‌های Adcom Ikon 4 به قیمت ۵۴ دلار در بازار به فروش می‌روند و با این حساب، مشخص نیست که شرکت Ringing Bells با فروش آن‌ها به یک-چهاردهم قیمت اصلی، چه‌طور سود می‌برد.

هفته‌ی گذشته شرکت هندی Ringing Bells خبر تولید یک گوشی با نام Freedom 251 را اعلام کرد. این گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید ۵.۱ لالی‌پاپ بود و تنها ۲۵۱ روپیه‌ی هند قیمت داشت؛ یعنی کمتر از ۴ دلار آمریکا.

فروش اینترنتی این گوشی از دو روز پیش آغاز شد و دیروز سایت رسمی Freedom 251 به علت ترافیک بسیار بالای کاربران و متقاضیان خرید گوشی، برای مدتی مختل شد. گفته می‌شد که ۶۰۰ هزار بازدید در ثانیه باعث این اختلال شده بود و مسوولان اعلام کردند این مشکل ظرف ۲۴ ساعت رفع می‌شود.

حالا تعدادی از این دستگاه‌ها به دست کاربران رسیده اما در تصویرهای منتشر شده، دیده می‌شود که تقریبا تمامی نوشته‌های روی گوشی به راحتی با ناخن خراشیده می‌شوند و زیر آن‌ها نام شرکت دیگری به عنوان تولیدکننده‌ی اصلی دستگاه نوشته شده است.

freedom-251-scratch-face

ضمن خراش نام Freedom 251 از روی بدنه‌ی گوشی مشاهده می‌شود که نام Adcom Ikon 4 به عنوان تولیدکننده‌ی اصلی در زیر آن حک شده که یک شرکت چینی تولید گوشی‌های هوشمند است.

گوشی‌های Adcom Ikon 4 به قیمت ۵۴ دلار در بازار به فروش می‌روند و با این حساب، مشخص نیست که شرکت Ringing Bells با فروش آن‌ها به یک-چهاردهم قیمت اصلی، چه‌طور سود می‌برد.

نکته‌ی دیگر آن‌که تصویری که از گوشی روی وب‌سایت منتشر شده یک چیز است، و آن‌چه که به دست مشتری و کاربر می‌رسد، یک چیز دیگر. در واقع انگار با دو گوشی متفاوت روبرو هستیم. شرکت Ringing Bells به محض اطلاع از این موضوع، تصویر روی وب‌سایت را تغییر داد.

تصویر اول که از گوشی روی وب سایت منتشر شده بود

تصویر اول که از گوشی روی وب سایت منتشر شده بود

تصویر اصلاح شده روی وب سایت

تصویر اصلاح شده روی وب سایت

‌‌ ‌

مورد سوم در خصوص رابط کاربری و طراحی آیکون‌ اپلیکیشن‌های این گوشی است. اگر قبلا با آیفون کار کرده باشید، سریع متوجه خواهید شد در حالی که گفته شده Freedom 251 با سیستم عامل اندروید ۵.۱ لالی‌پاپ کار می‌کند، اما بسیاری از آیکون‌ها دقیقا از روی سیستم iOS طراحی شده‌اند. حتی آیکون مرورگر دقیقا همان لوگوی Safari است.

freedom-251---app

شرکت Adcom اعلام کرده که تمام این اقدام‌ها توسط Ringing Bells کاملا بدون اطلاع این شرکت صورت گرفته و در حال بررسی موضوع هستند.

تنها عکس‌العمل Ringing Bells دراین‌باره این بود که اعلام کرد: “دستگاه‌های ارسال شده به کاربران تنها یک نمونه‌ی اولیه است و آن‌ها به زودی گوشی‌های اصلی خودشان را دریافت خواهند کرد.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    خیلیم عالی . بهتر این گوشیهای طرح و جی ال ایکسه و خیلی هم عالیه چون بازم بهتر گوشیهای معمولی هست . خاستن یه حالی به مردمشون بدن بازم حرف توشه

  2. Avatar elham

    یکماه هم کار بده خوبه والا شما ۴تا چیپس با این قیمت میخرید سریه دقیقه تموم میشه

  3. Avatar فرشید

    به نظر گوشی با کیفیتی میاد نسبت به قیمتش

  4. Avatar ali

    شما بیارید ما هم می خریم

  5. Avatar اکبر

    من یه پنج شیش کیلویی سفارش دادم. پس من چی سفارش دادم.

  6. Avatar soltan

    باوا سخت نگیرید الان این گوشی اسباب بازیا۱۵ تمنه حالا اینگوشیه کارم میکنه ب نظر من پنجاه تمنم میارزه چون اندروییده

  7. Avatar علی جوادی

    ما فکر میکردیم که هندی ها فقط تو فیلم;هندی هستن…اما نگو تو واقعیت و جنساشونم هندی هستن…
    کلا هند تو یک کلام خلاصه شده:خالی بندی

  8. Avatar مسعود نودوشنی

    اوه اوه دیگه کی از Freedom 251 اینترنتی چیز میخره! خوبه دیجیکالا از این کارا نمیکنه!
    همینطوری مردمبه خرید اینترنتی بد بین هستند تازه این اتفاقات هم میوفته!

  9. Avatar saber

    بنده خدا میخواست با سودش کلی حال کنه ها… :))) حالا مونده که چجوری قضیه رو جمع کنه…! :))))))

  10. Avatar پویا

    عجب…
    البته اگر اون گوشی فقط کار بکنه، فکر کنم ارزش ۴ دلار و داره!! :))

  11. Avatar رضا

    خیلی جالبه …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه