گوگل شرکت‌های سازنده گوشی‌ها را ملزم به ارائه آپدیت‌های امنیتی می‌کند

۳ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گوگل

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گجت‌های اندرویدی، چندپارگی آن‌ها است. گجت‌های نکسوس و پیکسل مرتبا به‌روزرسانی‌های مختلفی را از جانب گوگل دریافت می‌کنند. اما ارائه‌ی این آپدیت‌ها از جانب دیگر سازندگان معمولا مدت‌ها طول می‌کشد.

گوگل برای اینکه بتواند این مشکل را کمتر کند، اقدامات مختلفی را انجام داده که از بین آن‌ها می‌توانیم به پروژه Treble اشاره کنیم که سازندگان سخت‌افزارها را ملزم می‌کند از اندروید ۸ یا بالاتر استفاده کنند. همچنین برای ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی هم گوگل دیگر شرکت‌ها را تا حد زیادی تحت فشار قرار داده است.

حالا طبق اسنادی که به دست سایت The Verge رسیده، به‌نظر می‌رسد شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی برای بهره‌گیری از این پلتفرم باید با شرایط جدیدی کنار بیایند. گویا این قوانین جدید ابتدا در اروپا اجرا می‌شوند و احتمالا به مرور زمان در باقی مناطق هم عملی خواهد شد.

شرکت‌های سازنده‌ی آن‌ها باید تا دو سال برای گجت‌های «پرطرفدار»، به‌روزرسانی‌های امنیتی ارائه کنند.

طبق این قانون، گجت‌هایی که پس از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند، شرکت‌های سازنده‌ی آن‌ها باید تا دو سال برای گجت‌های «پرطرفدار»، به‌روزرسانی‌های امنیتی ارائه کنند. طبق این قانون، گجت‌های پرطرفدار به گجت‌هایی گفته می‌شود که حداقل ۱۰۰ هزار کاربر فعال داشته باشد. اگر شرکت‌ها این قانون را اجرا نکنند، گوگل می‌تواند جلوی تایید دیگر گوشی‌های ساخت آن‌ها را بگیرد و مانع عرضه‌ی آن‌ها شود.

این قوانین جدید در قرارداد مربوط به حق امتیاز گوگل برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی که در اروپا به فروش می‌رسند، ذکر شده است. باید خاطرنشان کنیم که گوگل شرکت‌های سازنده را ملزم به ارائه‌ی نسخه‌های جدید اندروید نمی‌کند، بلکه به آن‌ها می‌گوید حداکثر هر ۹۰ روز یک بار باید آپدیت‌های امنیتی را برای گجت‌های خود ارائه کنند.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه