گوگل این ماه گوشی اندروید وان جدید معرفی می‌کند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت گوگل قصد دارد یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند اندروید وان را در تاریخ ۱۴ جولای (۲۳ تیر امسال) به‌طور رسمی در هند معرفی کند.

براساس اخبار منتشر شده، گوگل قصد دارد یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند اندروید وان را در تاریخ ۱۴ جولای (۲۳ تیر امسال) به‌طور رسمی در هند معرفی کند.

این گوشی هوشمند توسط شرکت‌های محلی Lava ساخته شده و قرار است با قیمت ۱۹۰ دلار به‌فروش برسد. پیش از این شرکت‌های هندی در طراحی و توسعه سری اول گوشی‌های اندروید وان نقشی نداشته‌اند. اما جدیدترین گوشی اندروید وان شرکت گوگل با همکاری دوجانبه بین شرکت‌های مدیاتک و Lava ساخته شده است. در این گوشی یک پردازنده مدیاتک، ۲ گیگابایت رم و یک صفحه نمایش ۵ اینچی به‌کار گرفته شده است.

یکی از واقعیت‌های شناخته شده در کشور هند کم بودن تقاضا برای خرید و استفاده از گوشی‌های اندرویدی است. از دلایل اصلی این موضوع می‌توان به در دسترس نبودن این گوشی‌ها در بازارهای هند اشاره کرد. این در حالی است که گوگل به‌تازگی با معرفی سه گوشی‌ هوشمند اندروید وان در هند دسترسی به این سیستم‌عامل را آسان‌تر کرده است.

google

پیش از این، گوگل اولین سری از گوشی‌های هوشمند اندروید وان را سال ۲۰۱۴ در هند معرفی کرد. این سری از گوشی‌های اندروید وان در سه مدل طراحی و تولید شده‌ بودند. از مشخصات سخت‌افزاری این گوشی‌ها باید به صفحه نمایش ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۵۴، چیپ‌ست مدیاتک ۱.۳ گیگاهرتزی، پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A7، یک گیگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا اشاره کرد. یک دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکس‌برداری‌های سلفی، باتری ۱۷۰۰ میلی‌آمپری و قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت از دیگر مشخصات اصلی این گوشی‌ها به‌شمار می‌روند.

نکته جالب در مورد گوشی‌های اندروید وان معرفی شده، سیستم‌عامل اندروید ۴.۴.۴ کیت‌کت در آن‌ها است. البته گوگل امکان آپدیت سیستم‌عامل این گوشی‌ها را تا دو سال بعد از رونمایی فراهم کرده است.

منبع: GSMArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه